زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“برای فروش کتاب، بازار و مارکیت مناسب در شهرشبرغان وجود ندارد”

“برای فروش کتاب، بازار و مارکیت مناسب در شهرشبرغان وجود ندارد”

author avatar
20 May 2019 - 15:11
“برای فروش کتاب، بازار و مارکیت مناسب در شهرشبرغان وجود ندارد”
author avatar
20 May 2019 - 15:11

شبرغان (پژواک، ٣٠ثور٩٨): درحالیکه باشنده گان شهرشبرغان، از فرهنگ ضعیف مطالعه بین جوانان و مردم صحبت میکنند، ریاست اطلاعات و فرهنگ اين ولایت به مناسبت هفتۀ مخصوص کتاب، از گشایش نمایشگاه آثارهنری و ادبی درمحوطۀ این اداره خبر میدهد.

حاجی علی شیر" انتظار" یکی از فعالین جامعه مدنی اين ولايت به پژواک گفت: "فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین مردم ولایت جوزجان به رکود رفته و کسی برای مطاالعه و کتاب ارزش قایل نیست."

وی افزود که اصلاً برای خرید و فروش کتاب دربازارهای شهرشبرغان، علاقمندی وجود ندارد و این مساله باعث شده که فرهنگیان، از تهیه آثار هنری وادبی دلسرد شوند.

او گفت که اداره محلی و ریاست اطلاعات و فرهنگ نیز دراین زمینه امکانات مالی ندارند تا برای وضعیت درهم و برهم ریختۀ فرهنگی کاری را انجام دهند.

اين فعال مدنى مدعی است که برای حمایت از فعالیت های فرهنگی، از سوی مسئولین هیچ کاری صورت نگرفته و دراین راستا اصلاً علاقمندی وجود ندارد.

سیما " صافی " یکی از باشنده های دیگر شهرشبرغان گفت که برای فروش کتاب، بازار و مارکیت  مناسب درشهرشبرغان موجود نیست .

این زن افزود تا زمانیکه فرهنگ کتابخوانی بین طبقه جوان معمول نشود، این سلسله همچنان جریان  خواهد داشت.

موصوف علاوه نمود که جوانان باید متوجه اهمیت این موضوع شوند و حداقل درهفته یکبار مطالعه کنند و از کتب و رساله های مختلف استفاده نمایند تا براندوخته های معلوماتی خود بیفزایند و از کتاب فیض ببرند.

به باور وى، کتابخوانی میتواند برای بلند رفتن سطح آگاهی آنها موثرواقع گردد و خاصتا جوانان که متعلم و محصل اند، بیشتراز آن سودجویی نمایند.

دراین حال عظیم الله " رحمان یار" رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت جوزجان، ضمن صحبتی به پژواک گفت: "ما در حد توان، کارهای فرهنگی را در شهرشبرغان انجام داده ایم و این سلسله همچنان ادامه دارد."

 افزون برآن وی افزود: "اینکه ما از هفته مخصوص کتاب تجلیل میکنیم و برنامه های متعددی را دراین مورد به راه می اندازیم، خود نمایانگرآن است که فعالیت های فرهنگی اینجا صورت میگیرد."

او تصریح کرد ، شاید کارهای که در بخش فرهنگی صورت گرفته کافی نبوده باشد ولی گام های دراین راستا برداشته شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر