زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«داعشيانى را که از تهران به افغانستان مى آمدند، افغانها کشف و ايرانى ها بازداشت کردند»

«داعشيانى را که از تهران به افغانستان مى آمدند، افغانها کشف و ايرانى ها بازداشت کردند»

author avatar
21 May 2019 - 16:29
«داعشيانى را که از تهران به افغانستان مى آمدند، افغانها کشف و ايرانى ها بازداشت کردند»
author avatar
21 May 2019 - 16:29

کابل (پژواک، ۳۱ ثور ۹۸): رئيس عمومى امنيت ملى کشور مى گويد افراد داعش که از تهران به افغانستان انتقال می گردیدند، از سوى ارگان هاى امينتى افغان کشف و توسط ایران بازداشت شده اند.

همچنان مقام هاى امينتى که امروز به مشرانوجرگه فرا خوانده شده بودند، از حضور پنجابى ها در صفوف مخالفين مسلح دولت و اقدامات تازه براى کاهش جرايم جنايى خبرداده مى گويند مانع صلح در افغانستان آنهایی اند که در عقب به صورت مخفی، طالبان را منحیث وسیله در پیش روی خود قرار داده اند و از آنها براى ادامه جنگ در افغانستان استفاده می کنند.

اعضاى مشرانوجرگه، نگرانى هاى شان از افزايش افراد مسلح غیر مسئول در ولایات، عدم هماهنگی عملیات ها، اخيراً کشته شدن افراد ملکى و سربازان نيروهاى امنيتى، افزايش تلفات نيروهاى امنيتى در جنگ، افزايش جرايم جنايى در شهرها، افزايش فروش مواد مخدر در کابل و برخى ولايات، ابراز داشتند.

معصوم ستانکزی رئیس عمومی امنیت ملی، با بیان اینکه اخیراً هماهنگی میان ارگان های امنیتی بیش­تر شده و دستاورد های زیادی هم داشته اند، گفت: «تنها در داخل کشور نه، حتا افراد داعش که از تهران به افغانستان انتقال می گردید، از طرف ما کشف و توسط ایران بازداشت شدند.»

او در اين مورد جزئيات ارايه نکرد.

موصوف، در مورد تلفات افراد ملکی گفت که نیروهای دولتى تلاش می کنند تا از تلفات افراد ملکی و سربازان جلوگیری کنند؛ اما طالبان نیز باید احساس مسئولیت کنند و از وارد کردن به تلفات افراد ملکی جلوگیری کنند.

او  در مورد صلح نيز گفت: «حکومت و مردم افغانستان مانع صلح نیستند، مانع صلح آنهایی اند که در عقب به صورت مخفی، طالبان را منحیث وسیله در پیش روی خود قرار داده اند و از آنها به ادامه جنگ استفاده می کنند و مانع صلح، منافع متضاد کشورهای اند که ثبات را در افغانستان نمی خواهند.»

دگرجنرال محمد یاسین ضیاء معاون اول وزارت دفاع ملی، گفت که شیوه جنگ تغییر کرده و نیروهای دفاعی و امنیتی کشور، از حالت دفاعی به حالت تهاجمی درآمده اند.

وى از حضور پنجابى ها در صفوف طالبان مسلح خبرداد و گفت که سازمان استخباراتى پاکستان، به طالبان هدایت می دهد که جاهایی را هدف قرار دهند که سر و صدا ایجاد کند.

موصوف افزود که برنامه براى تامین امنیت شاهراه ها روی دست گرفته شده است و در آیندۀ نزدیک مردم شاهد تغییرات در این خصوص خواهند بود.

مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله، از راهکرد جدید برای جلوگیری جرایم سازمان یافته سخن   گفت و افزود: «در گذشته بعد از وقوع‌ رویداد، پولیس مجرمین را تعقیب می کرد؛ اما اکنون شبکه های مجرمین شناسایی شده و تلاش به دستگیری شان جریان دارد.»

موصوف در مورد حملات طالبان گفت: «طالبان دست و پاچه شده اند و عملیات الخندق را که در بیرون آماده کرده بودند و تلاش داشتند که ولسوالی های زیادی را تسخیر و مورال مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور را ضعیف کنند؛ اما برعکس مورد ضربات قوی قرار گرفتند و در موج اول، حملات شان دفع و تلفات سنگین برای شان وارد گردید و به آرمان شان نرسیدند.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر