زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در بدخشان چهار تن در سیلاب ها کشته و ۹ تن در رعد و برق زخمی شده اند

در بدخشان چهار تن در سیلاب ها کشته و ۹ تن در رعد و برق زخمی شده اند

author avatar
21 May 2019 - 13:52
در بدخشان چهار تن در سیلاب ها کشته و ۹ تن در رعد و برق زخمی شده اند
author avatar
21 May 2019 - 13:52

فیض آباد(پژواک، ۳۱ ثور ۹۸): مقام های محلی در بدخشان می گویند که در اثر سیلاب های یک و نیم ماه اخیر در این ولایت، ۴۴۱ خانۀ مسکونی قسماً تخریب، ۴ تن کشته و ۹ تن در اثر رعد و برق زخمی شده اند.

سید عبدلله همایون دهقان رئیس اداره رسیده گی به حوادث طبیعی بدخشان، به آژانس خبری پژواک گفت که در اثر بارش های شدید یک و نیم ماه پسین که منجر به جاری شدن سیلاب ها گردیده است، ٤۴۱ خانه مسکونی قسماً تخریب گردیده است.

موصوف افزود که در اثر سیلاب ها دو تن در ولسوالی تشکان و دو تن در ولسوالی دروازها جان باخته اند و همچنان ۹ تن در اثر رعد و برق در ولسوالی تشکان جراحت برداشته اند.

وی خاطر نشان کرد که در اثر سرازیر شدن سیلاب ها در ولسوالی های مختلف بدخشان، شمار زیادی از زمین های زراعتی و باغ های مردم تخریب گردیده است؛ اما به دلیل کوهستانی و دور افتاده بودن آن ها، آمار دقیق در دست نیست و پس از سروی ها مشخص خواهد شد.

او علاوه کرد که یک مقدار مواد غذایی و غیرغذایی از سوی سازمان غذایی جهان و جمعیت افغانی سره میاشت، به آسیب دیدگان کمک گردیده است؛ اما پس از تکمیل شدن سروی ها  این کمک ها افزایش خواهد یافت.

محمد عظیم موسوی ولسوال تشکان گفت: «در اثر سیلاب های اخیر، خسارات مالی و جانی به مردم وارد گردیده که تاکنون ۹ تن در اثر رعد و برق در قریه یاول و دو نفر دیگر به شمول یک مرد و یک زن در قریه مظفری کشته شده اند و ۲۱۳ خانه تخریب و به ۳۷۲ منزل دیگر قسماً آسیب رسیده است.»

به گفته او، در اثر سیلاب ها زمین های زراعتی و باغ های حدود ۴۰۰۰ تن دیگر تخریب شده است؛اما هیچگونه کمکی دریافت نکرده اند.

وی خاطر نشان کرد که تنها ریاست سره میاشت بدخشان، برای ۲۱۳ خانواده متاثر از خشکسالی مواد غیرغذایی شامل بسته های آشپزخانه، لباس طفلانه، چادر و سرپایی کمک نموده؛ اما مواد غذايی که به آن اشد نیاز دارند، تا حال کمک نشده است.

حاجی نذیر محمد رئیس شورای انکشافی قریه مظفری ولسوالی تشکان گفت که تاکنون به آسیب دیده گان  قریه آنها، کدام کمک غذائی و غیرغذائی صورت نگرفته است.

به گفته او، سیلاب ها حدود ۵۰ کیلومتر راه مواصلاتی را کاملاً از بین برده است و با مسدود شدن راه ها، مردم به قریه ها رفت و آمد کرده نمی توانند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر