زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

محب: افغانستان و امريکا به ارزش‌های مشترک باورمنداند

محب: افغانستان و امريکا به ارزش‌های مشترک باورمنداند

author avatar
21 May 2019 - 16:39
محب: افغانستان و امريکا به ارزش‌های مشترک باورمنداند
author avatar
21 May 2019 - 16:39

کابل (پژواک، ٣١ ثور ٩٨) داکتر حمدالله محب مشاور امنيت ملى افغانستان مى گويد که افغانستان و امريکا به ارزش‌های مشترک از جمله معارف، بردباری و پیشرفت، برای تحقق این دیدگاه باورمنداند.

داکتر حمدالله محب مشاور امنيت ملى افغانستان، امروز در مراسم فراغت محصلین پوهنتون امریکایی افغانستان گفت همکاری ما با ایالات متحدۀ امریکا و هم‌پیمانان بین‌‎المللی‌مان بر اساس خون، زحمت و قربانی شکل گرفته است.

موصوف که امروز در مراسم فراغت محصلین پوهنتون امریکایی افغانستان اشتراک و سخنرانی کرد، افزود که پوهنتون امریکایی افغانستان، به تحقق تغییر نسلی که همسو با دیدگاه درازمدت رئیس‌جمهورغنی مبنی بر اینکه جوانان، یک نیروی قدرتمند و ضروری برای بازسازی کشور هستند، کمک می‌کند.

داکتر محب خاطرنشان ساخت: "ما از حمایت بی‌شائبه‌ همکاران بین‌المللی، به طور اخص ایالات متحده امریکا در جریان روند انکشاف و بازسازی سپاسگزاریم. همکاری ما با ایالات متحده امریکا و هم‌پیمانان بین‌‎المللی‌مان، بر اساس خون، زحمت و قربانی شکل گرفته است. این همکاری‌های مشترک منجر به ایجاد تسهیلات و امکانات زیاد، از جمله پوهنتون امریکایی در افغانستان گردیده است. "

وى اضافه نمود که این پوهنتون، گواهی بر این حقیقت است که – علير‌غم اختلافات و چالش‌هایی که در مسیر وجود دارد – همکاری افغانستان- ایالات متحده همچنان محکم بوده و کشورهای ما به عنوان هم‌پیمانان کلیدی، از یک دیدگاه مشترک برای تأمین یک آینده توأم با رفاه و صلح برای کشور برخوردار اند. هر دو کشور به ارزش‌های مشترک از جمله معارف، بردباری و پیشرفت، برای تحقق این دیدگاه باورمندهستند.

مشاور امنيت ملى گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، به خاطر افغانستانی می‌جنگند که در آن افراد، اقوام و جنگسالاران، گفتمان و روش زندگی را تعیین نکنند، بلکه به جای آنان مردم، خودشان، قادر به تعیین سرنوشت‌شان از طریق روند‌های دموکراتیک و مبتنی بر مردم‌سالاری گردند.

وى افزود که این امر، همسو با دیدگاه رئیس‌جمهور غنی برای صلح پایدار در افغانستان است؛ دیدگاهی که در آن خشونت اجتماعی و ساختاری از ریشه برکنده شود، و جای خود را به عزت و رفاه بدهد.

موصوف خطاب به فارغان گفت: "شما مسئولیت رهبری را برعهده دارید. رهبری که بر دیگران تأثیرگذار باشد؛ شما به عنوان نسل جدید افغان‌ها که از تغییرات مثبت دو دهه گذشته نمایندگی می‌کند، مورد خطاب قرار می‌گیرید. بخاطر منافع کشور، صلح و رفاه دور از همه قید و بندها به وطن خدمت نمایید."

داکتر محب گفت که حکومت برای بازگرداندن دو تن از استادان پوهنتون امریکایی افغانستان، به تلاش های خود  ادامه میدهد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر