زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

چین و افغانستان به همکاری‌‌های همه جانبه خود ادامه می‌دهند

چین و افغانستان به همکاری‌‌های همه جانبه خود ادامه می‌دهند

author avatar
21 May 2019 - 19:33
چین و افغانستان به همکاری‌‌های همه جانبه خود ادامه می‌دهند
author avatar
21 May 2019 - 19:33

کابل (پژواک ٣١ ثور ٩٨): يک پايه بلندپايه چين از ادامه کمک‌های همه جانبه اين کشور برای افغانستان اطمینان داد و ابراز امیدواری نمود که صلح و ثبات در منطقه زمینه توسعه و افزایش مبادلات تجارتی میان دو کشور را فراهم سازد.

ونگ یوجن معین وزیر اداره بین‌المللی کمیته مرکزی حزب کمونست چین اين اظهارات را در ديدار با داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرائیه افغانستان، امروز در قصر سپیدار دیدار کرد.

در خبرنامه اى که از سوى رياست اجرائيه به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که ونگ یوجن افغانستان را از دوستان و متحدان دیرینه‌ي چین خواند.

موصوف همچنان بر ادامه روابط میان احزاب سیاسی افغانستان و حزب کمونست چین و همچنان افزایش روابط مردمی-فرهنگی میان دو کشور تأکید کرد.

در این دیدار رییس اجراییه کشور تشریف آوری یوجن و هيئت همراه وی را به افغانستان خیر مقدم گفت و چین را یکی از دوستان نزدیک و همکاران دایمی افغانستان خواند که در امتداد قرن‌ها با افغانستان روابط نیک و حسنه دارد.

موصوف همچنان در صحبت‌های خود از همکاری‌های چین برای افغانستان در عرصه‌های مختلف به ویژه در دوران حکومت وحدت ملی قدردانی کرد و خواهان ادامه و افزایش این کمک‌ها گردید.

بر اساس معلومات خبرنامه، دو طرف در ادامه صحبت‌های خویش در باره مذاکرات صلح، انتخابات ریاست جمهوری، مبارزه با دهشت‌افگنی و راه‌های موثر تقویت روابط میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر