زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کارگران گمرک هرات بار دیگر دست به تظاهرات زدند

کارگران گمرک هرات بار دیگر دست به تظاهرات زدند

author avatar
21 May 2019 - 15:23
کارگران گمرک هرات بار دیگر دست به تظاهرات زدند
author avatar
21 May 2019 - 15:23

هرات(پژواک، ۳۱ ثور ۹۸): صدها تن از کارگران گمرک هرات، برای سومین بار در اعتراض به انتقال این اداره به بندر اسلام قلعه، در مقابل ساختمان مقام ولایت هرات، دست به تظاهرات زدند.

این کارگران حدود یک ماه قبل در (۳۱ حمل) سال روان، نبست به انتقال اداره گمرک هرات به بندر اسلام قلعه تظاهرات کرده و هشدار داده بودند که ساکت نمی مانند و دست به اعتراضات گسترده مدنی می زنند.

پس از گذشت یک ماه، آنان امروز با راه اندازی تظاهرات و سر دادن شعار «ما کار می خواهیم» و انتقاد از بی توجهی حکومت نسبت به وضعیت کارگران، مدعی شدند که با روی دست گرفته شدن برنامه انتقال این گمرک به اسلام قلعه، بیش از شش هزار کارگر بیکار شده اند و درآمدی ندارند که برای امرار حیات خانواده های شان در ماه رمضان لقمه نانی به منزل ببرند.

ضیاء الدین سروری یک تن از کارگران معترض، به آژانس خبری پژواک گفت: «با انتقال گمرک به اسلام قلعه، بیش از شش هزار کارگر بی کار شدند و ما از شرم به خانه خود رفته نمی توانیم، بچه های ما از ما نان می خواهند؛ اما ما بیکار ماندیم.»

سید نعیم یکی دیگر از کارگران معترض گفت که حکومت مرکزی، هر برنامه اش را ابتدا بالای مردم هرات تطبیق می کند.

موصوف افزود: «امروز شش هزار نفر بی کار شدند و هر کدام از این افراد نان آور یک خانواده بودند، حالا همه گرسنه مانده اند.»

عبدالکریم یک تن از موترداران باربری در مقابل گمرک هرات نیز گفت که با انتقال گمرک به مرز اسلام قلعه، افزون بر بیکار شدن شمار کثیری کارگران، صدها راننده موترهای باربری نیز بیکار شده اند.

موصوف افزود: «از دو ماه به این سو که گمرک به اسلام قلعه انتقال یافته، من ۵۰۰ افغانی هم کار نکرده ام و تمامی دار و ندارم بالای همین یک موتر باربری بند است؛ حالا حیران مانده ام که چه کار کنم.»

با این حال، مجیب الرحمان فیضی معاون سخنگوی والی هرات می گوید که موضوع انتقال گمرک به اسلام قلعه، بر اساس فیصلۀ مقام های مرکزی صورت گرفته است.

وی افزود که اداره محلی تلاش می کند تا زمینه های کاری را برای کارگرانی که بیکار شده اند، فراهم سازد.

با وصف این، مسئولان در وزارت مالیه و گمرک هرات می گویند که گمرک این ولایت، به دلیل جلوگیری از حیف و میل درآمد دولت و تسریع روند خدمات رسانی به تاجران، به بندر اسلام قلعه منتقل شده است.

اما کارگران معترض تاکید دارند که اکنون، آنان پول رفت و آمد شان را ندارند و درصورت انتقال، کارگران اصلاً توان رفتن به اسلام قلعه را که در ۱۲۰ کیلومتری شهر هرات است، نخواهند داشت.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر