زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بانک جهانى به کمک هايش با افغانستان ادامه مى دهد

بانک جهانى به کمک هايش با افغانستان ادامه مى دهد

author avatar
22 May 2019 - 10:50
بانک جهانى به کمک هايش با افغانستان ادامه مى دهد
author avatar
22 May 2019 - 10:50

کابل (پژواک، اول جوزا ٩٨): يک مقام بانک جهانى، در مراسم افتتاح تعمير دفتر جديد اين بانک در کابل، به کمک­هاى دوامدار اين بانک با افغانستان، تعهد کرد.

در خبرنامه اين بانک آمده است که روز گذشته، در مراسم افتتاح تعمير دفتر جديد اين بانک؛ محمد همایون قیومی  سرپرست وزارت مالیه افغانستان، هارتویگ شفر معاون بانک جهانی برای حوزه جنوب آسیا، نینا ستویلجکویک معاون اداره مالی بین المللی برای حوزه آسیا و کشورهای کرانه اقیانوس آرام، شماری از مقامات عالیرتبه دولتی، نمایندگان مؤسسات بین المللی و نهادهای انکشافی در کابل اشتراک داشتند.

در خبرنامه آمده است: «اعمار و گشايش تعمير جديد دفتر ما در شهر کابل، بيانگر تداوم مشارکت درازمدت گروپ بانک جهانى با مردم افغانستان مى باشد، در اوضاع حساس کنونی که افغانها با فقر گسترده و فشارهای اقتصادی متعدد روبرو استند، تداوم کمک های بانک جهانی به منظور اعاده اعتماد مردم و فراهم سازی خدمات و تسهیلات مورد نیاز برای مردم نهایت ضروری و حیاتی پنداشته می شود.»

منبع افزوده است که اين بانک متعهد است تا به کمک های خود در راستای تامین یک آینده مرفه و با ثبات و فراهم کردن شرایط بهتر زندگی برای مردم افغانستان ادامه دهد.

نینا ستویلجکویک در اين مراسم گفته است: «گشایش این تعمیر جدید بیانگر تعهد اداره مالی بین المللی در راستای  حمایت از تلاش ها جهت رشد سکتور خصوصی و رسیده گی به چالش های انکشافی در این کشور مى باشد.»

وى گفته است که محیط سالم رقابتی به منظور فراهم سازی زمینه فعالیت های اقتصادی، در محور سکتور خصوصی مى تواند در عرصه ایجاد فرصت های کاری غرض کاهش فقر و غربت در میان افغان ها نهایت ممد واقع گردد.

در خبرنامه نگاشته شده که ساختمان جدید در یک قطعه زمین که از دولت افغانستان خریداری گردید، در مشارکت و همکاری مشترک گروپ بانک جهانی، سکتور خصوصی و کارگران فنی اعمار گردیده است.

 به اساس معلومات منبع، کار ساختمانی این تعمیر در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز و در ماه جنوری سال ۲۰۱۹ به پایان رسید.

در خبرنامه آمده است که  تعمیر جدید امکانات و تسهیلات بهتری ایمنی و محیط مناسب کاری را برای کارمندان بانک جهانی و همکاران ادارات ذیربط فراهم می سازد؛ تا آنها بتوانند به گونه موثر و مثمر پروژه های انکشافی را طرح و در راستای تطبیق آن، هماهنگی لازم را ایجاد و تقویت نمایند.

 منبع نوشته است که درحال حاضر، کمک های گروپ بانک جهانی برای افغانستان در مطابقت به چارچوب مشارکت کشوری این اداره، برای سال های ۲۰۱۷ الی ۲۰۲۰ میلادی تنظیم می گردد.

 همچنان در خبرنامه آمده است که بانک جهانی صندوق بازسازی افغانستان را، که یک میکانیزم همکاری مشترک میان جامعه جهانی و دولت افغانستان میباشد و بزرگترین منبع واحد تمویل کننده بودجه عادی و انکشافی دولت افغانستان محسوب مى گردد، نیز به نماینده گی از تمویل کننده گان این صندوق مدیریت مى نماید.

به اساس معلومات منبع، درحال حاضر کمک های مالی اين بانک مطابق چارچوب ستراتیژی سه ساله مشارکت کشوری این صندوق فراهم می گردد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر