زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

با ١٦٧ خانوادۀ بيجاشده و سيلاب زده در پنجشير مساعدت شد

با ١٦٧ خانوادۀ بيجاشده و سيلاب زده در پنجشير مساعدت شد

author avatar
22 May 2019 - 12:12
با ١٦٧ خانوادۀ بيجاشده و سيلاب زده در پنجشير مساعدت شد
author avatar
22 May 2019 - 12:12

پاراخ (پژواک، اول جوزا ٩٨): موسسۀ تيکاى ترکيه در ولايت پنجشير، با صد خانوادۀ بيجاشده، مقدارى مواد خوراکى؛ و رياست مبارزه با حوادث طبيعى، با ٦٧ خانوادۀ متضرر از سيلاب ها پول نقد کمک کرد.

عبدالودود علی مردان سخنگوی والی پنجشیر گفت که به دليل ناامنى ها در ولسوالى کران و منجان ولايت بدخشان، چهارصد خانواده از اين ولسوالى به پنجشير آمده و از یک ماه به اين سو، در منطقه کروپتاب ولسوالی پریان پنجشیر، زیرخیمه ها زندگى مى کنند.

به گفته او مؤسسه تیکاى ترکیه، امروز از ميان اين بيجاشده ها به هر کدام صد خانوادۀ بيشتر نيازمند، ٥٠ کيلوگرام آرد ٢٥ کیلوگرام برنج، ده کيلوگرام روغن، دو کیلوگرام نخود، دو کیلوگرام لوبیا، یک کیلوگرام چای، نیم سیر بوره و مقدارى مکارونى مساعدت کرد.

 همچنان وی گفت که رياست آمادگى مبارزه با حوادث طبيعى، به هر کدام ٦٧ خانواده اى که منازل شان در اثر سيلاب ها تخريب شده، پانزده هزار افغانى مساعدت کرد.  

خانواده های آوارۀ بدخشانی می گویند که درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان، در ولسوالی کران و منجان شدت گرفته است و آنها مجبور به ترک خانه های شان شده اند.

علی مردان سخنگوی والى پنجشير گفت که کوتلِ انجمن، ولسوالی پریانِ پنجشیر را به ولایت بدخشان وصل می کند.

وی با اظهار نگرانی گفت که با حضور و فعالیت گروه طالبان در کوتلِ انجمن، بیم آن می رود که ولایت پنجشیر نیز با تهدیدهای احتمالی طالبان روبه رو شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر