زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بزرگان قومی: مقامات ننگرهار در پلان پروژه ها با ما مشوره نمی کنند

بزرگان قومی: مقامات ننگرهار در پلان پروژه ها با ما مشوره نمی کنند

author avatar
22 May 2019 - 18:02
بزرگان قومی: مقامات ننگرهار در پلان پروژه ها با ما مشوره نمی کنند
author avatar
22 May 2019 - 18:02

جلال آباد (پژواک، اول جوزا  ٩٨): شماری از بزرگان قومی در ننگرهار میگویند که مقامات، با آنان در ساختن پلان های پروژه های ساختمانی و سایر پروژها مشوره نمی کنند که از اثر آن، اکثر پروژه ها برخلاف ضرورت عملی میشود.

آنها میگویند که در باره پروژه ها مقامات زمانی معلومات میدهند که یا آغاز شده باشد و یا هم روى راپور سالانه میباشد.

این بزرگان قومی، به تاریخ اول جوزا این اظهارات را در جلسه شریک سازی پلان های سال ١٣٩٨ میان نمایندگان مردمی و رؤسای سکتورى که از سوی دفتر حمایت مردمی تدویریافته بود، بیان کردند.

آنها میگویند زمانیکه این گونه جلسه ها تدویر می يابد؛ مسئولین مربوطه، تنها گزارش فعالیت های سال گذشته را به آنان معلومات ميدهند که اکثر اوقات برای مردم قابل قبول نمی باشد.

به گفته بزرگان قومی، ادارات ننگرهار در ساحات دوردست، پروژه ها را عملی میکنند که مطابق ضرورت مردم نمی باشد.

ملک محکم خان دولت زی رئیس شورای انکشافی در ولسوالی چپرهار گفت: "زمانیکه پلان ساخته میشود، باید مردم آن ولسوالی طلب شود و خواستهای شان شنیده شود، اگر زمانی چنین کنند هم به خواستهای مردم توجه نمی شود."

ملک عزیزالرحمن بزرگ قومی ولسوالی خوگیانی گفت در تطبیق پروژه ها زیادتر اوقات فیصله خودسرانه میشود که اکثراً از نیاز مردم دور و نمایشی میباشد.

اما مقامات ننگرهار میگویند که سال گذشته در این ولایت ده ها پروژه مطابق نیازمندی های مردم تطبیق و سال جاری نیز ١٣١ پروژه در پلان گرفته شده است.

فضل الربی حمیم رئیس سکتور ننگرهار که در حاشیه جلسه به خبر نگاران معلومات ارئه میکرد گفت که برای سال مالی ١٣٩٨ در این ولایت به مصرف دوعشاريه هفت  میلیارد افغانی ١٣١ پروژه در پلان است.

او افزود، به نسبت سال های دیگر، امسال در تطبیق پروژه ها به بخش تعادل آن توجه زیاد شده است و درتمام ولسوالی ها در تأمین امنیت پروژه ها در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، هدف جلسه امروزی نیز همین بود که پلان های پروژه های مذکور را به مردم شریک سازند و نظریات انان را در باره جلب نمایند.

در این نشست نمایندگان ریاست های فواید عامه، کانال، کار و امور اجتماعی، حج و اوقاف و شماری از سکتور های دیگر، از فعالیت های سالانه شان به مردم معلومات ارائه کردند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر