زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کشور چین، جمعیت سره میاشت افغانی را ۱۳۵ هزار دالر امریکایی کمک می کند

کشور چین، جمعیت سره میاشت افغانی را ۱۳۵ هزار دالر امریکایی کمک می کند

author avatar
22 May 2019 - 14:08
کشور چین، جمعیت سره میاشت افغانی را ۱۳۵ هزار دالر امریکایی کمک می کند
author avatar
22 May 2019 - 14:08

کابل(پژواک، اول جوزا ۹۸): بنیاد "صلح و انکشاف خلق چین"، به هدف حمایت از آسیب دیدگان جنگ، حوادث طبیعی و غیرطبیعی، ۱۳۵ هزار دالر امریکایی را در اختیار جمعیت سره میاشت افغانی قرار می دهد.

تفاهمنامه این کمک، امروز در سفارت چین میان نمایندگان بنیاد صلح و انکشاف آن کشور و نماینده جمعیت هلال احمر افغانی، در کابل به امضا رسید.

وانگ یاجون (Wang  Yajun) معین وزارت خارجۀ کشور چین، در مراسم امضای تفاهمنامۀ یادشده، سابقه روابط تجاری چین وافغانستان را به دو هزار سال قبل نسبت داده، گفت: «ما باورمندیم که برای افغانستان فرصت های بهتر پیشرفت فراهم می شود؛ تا این کشور به غنامندی گذشته خود برسد.»

موصوف خاطر نشان کرد که افزایش ارتباطات میان مردمان دو کشور، در حقیقت افزایش روابط بین سران کشورها به شمار می رود.

وی ابراز امیدواری کرد که در افغانستان، یک صلح واقعی فراهم شود؛ تا مردم افغانستان در کنار سایر ملل جهان از زندگی خوبی برخوردار شوند.

نیلاب مبارز سکرترجنرال جمعیت افغانی سره مياشت که در این نشست حضور داشت، پیام حسن بانو غضنفر سرپرست جمعیت سره میاشت افغانی را به خوانش گرفت.

درپيام گفته شده است: «کشور چین در ادوار مختلف، دوست خوب مردم افغانستان بوده و همکاری های با ارزشی را به مردمان این مرز و بوم انجام داده است.»

موصوف افزوده است که از طریق یک برنامه، سال گذشته حدود يکصد تن از کودکان مصاب به سوراخ قلب، برای تداوی به کشور چین فرستاده شدند.

به گفته او، با توجه به کمک جمهوری خلق چین، ۴۰۰ طفل دیگرغرض تداوی به چین فرستاده می شوند و قرار است ۱۵۰ تن آن ها امسال فرستاده شوند و متباقی کودکان، در سال های آینده فرستاده خواهند شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر