زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

خليلى: ميکانیزم صلح به نحوی در نظر گرفته شود که نتايج اش قابل قبول همه باشد

خليلى: ميکانیزم صلح به نحوی در نظر گرفته شود که نتايج اش قابل قبول همه باشد

author avatar
23 May 2019 - 09:43
خليلى: ميکانیزم صلح به نحوی در نظر گرفته شود که نتايج اش قابل قبول همه باشد
author avatar
23 May 2019 - 09:43

کابل (پژواک، ٢ جوزا ٩٨): رييس شوراى عالى صلح مى گويد، مکانیزم رسیدن به صلح افغانستان به نحوی در نظر گرفته شود که برای هر دو طرف نتایج قابل قبول را در پی داشته باشد.

جاويد غفور سخنـگوى شوراى عالى صلح امروز (٢جوزا) به آژانس خبرى پژواک گفت، مقام های دیپلماتیک امریکا، اتحادیه اروپا و شورای عالی صلح روز گذشته نشستی را در مورد پروسه صلح افغانستان در بروکسل به هدف بررسی پیشرفت ها و چالش های این پروسه که از طرف انستیتيوت صلح اروپا تسهیل گردیده بود، تدویر نمودند.

موصوف افزود، اشتراک‌ کنندگان این نشست، مهمترین چالش ها و نیز نتایج تلاش های همه ی جوانب را در راستای دست‌یابی به صلح مورد بررسی قرار داده اند.

غفور افزود، محمد کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح در این نشست دیدگاه ‌ها و نظریات شان را در پیوند به مهمترین مسايل صلح بیان نموده از جامعه جهانی به ویژه کشورهای مرتبط با مسایل افغانستان خواست تا تلاش های شان را در جهت تسهیل پروسه صلح افغانستان بیش از پیش معطوف سازند.

رئیس شورای عالی صلح در این نشست ضمن اینکه دست اوردهای روند صلح را با اشتراک‌ کنندگان در میان گذاشت، بر هماهنگی‌ و همسوییِ بیشتر جامعه جهانی در حمایت از این روند تاکید کرد.

خلیلی گفت، که پروسه صلح باید جامع، فراگیر و پاسخ‌گوی آرزوهای مردم افغانستان بوده و رضایت مندیِ تمام طرفها را تامین و تضمین نماید.

موصوف تصریح کرد، که مکانیزم رسیدن به صلح به نحوی در نظر گرفته شود که برای هر دو طرف نتایج قابل قبول را در پی داشته باشد.

رئیس شورای عالی صلح از همکاری و حمایت کشورهای همکار افغانستان برای به موفقیت رسیدن پروسه صلح، اظهار قدردانی نموده و خواستار توجه بیشتر آنها در حمایت از پروسه صلح شده است.

مقامهای دیپلماتیک کشورهای اشتراک‌کننده در این نشست، بر حمایت شان از روند صلح افغانستان تاکید کرده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر