زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنی: پنج مرکز به منظور جلوگیری از قاچاق تولیدات خارجی ایجاد می گردد

غنی: پنج مرکز به منظور جلوگیری از قاچاق تولیدات خارجی ایجاد می گردد

author avatar
23 May 2019 - 11:15
غنی: پنج مرکز به منظور جلوگیری از قاچاق تولیدات خارجی ایجاد می گردد
author avatar
23 May 2019 - 11:15

کابل (پژواک، ٢ جوزا ٩٨) : رييس جمهور غنى مى گويد، به هدف جلوگیری از تولیدات خارجی که به شکل قاچاق وارد افغانستان می شود، پنج مرکز در نقاط مختلف کشورایجاد می گردد.

درخبرنامه اى منتشر شده ارگ، آمده است که محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام  ديروزدر ضیافت افطاری با صنعت کاران کشور دیدار کرد و خواست ها و مشکلات آنان را استماع نمود.

منبع افزوده، در این دیدار که بانوی اول نیز حضور داشت، ابتدا شیرباز کمین زاده رئیس اتاق صنایع به نمایندگی از دیگران صحبت نمود و از رئیس جمهور به خاطر تشویق صنعت کاران تشکر کرده، گفت : ((امتیازات و ترجیح که دولت برای ما داده است، باعث تشویق صنعت کاران گردیده و اکنون دولت مشتری کلان سکتور خصوصی می باشد.))

کمین زاده گفت که امسال صنعت ۷ فیصد رشد داشته و صادرات به یک میلیارد دالر رسیده است و همچنان ۳۲۰۰ فابریکه در سطح کشور فعال بوده و هموطنان به افتخار تولیدات داخلى را خریداری می کنند.

سپس منیژه وافق رئیس اتاق تجارت زنان صحبت کرد و پیشنهادات خویش را در زمینۀ تطبیق ارجحیت تولیدات داخلی خانم ها، تشویق خانم های تجارت پیشه، توجه به رشد صنعت، ایجاد طرزالعمل جداگانه اجاره دادن و کرایه گرفتن جایدادهای دولتی برای زنان، آگاهی دهی برای کارمندان اجرایی، تخصیص بودجه سالانه به هر وزارت در بخش تحقیق و انکشاف، حمایت از تولیدات داخلی بخصوص در بخش صنعت لبنیات و تنظیم دونرها در بخش انکشاف سکتور خصوصی به ویژه زنان، بیان کرد.

متعاقباً رئیس جمهور غنی صحبت کرد و ضمن ابراز امتنان از سرمایه گذاران به ویژه صنعت کاران که ابتکارات داشته اند، گفت: " تقاضای من از شما این است که دولت را شریک خود بدانید و کار ما باید هدفمند باشد. "

رئیس جمهور کشور گفت، به هدف جلوگیری از تولیدات خارجی که به شکل قاچاق وارد افغانستان می شود، پنج مرکز در نقاط مختلف کشور ایجاد می گردد.

وی خواهان همکاری تاجران و سرمایه گذاران در این خصوص گردید.

اشرف غنى بر کنترول گمرکات تاکید کرد و گفت که کرایه و اجاره زمین در طرزالعمل جدید شامل گرديده  و تمام املاک دولتی به وزارت شهرسازی تعلق گرفته است.

رئیس جمهور غنی به وزیر اراضی و شهرسازی هدایت داد تا زمین و املاک دولتی را بحیث وسیله تولید ثروت آماده سازد و از صنعت کاران خواست که شکایات شان را به گونه کتبی ارائه نمایند.

موصوف بر هماهنگی بیشتر و رسیدن به دیدگاه مشترک میان دولت و سکتور خصوصی به ویژه مخابرات، بانکداری و رسانه ها تاکید کرد و گفت که تهداب مشارکت گذاشته شده و در این عرصه ها به تحرک بیشتر نیاز است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر