زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«دهلیز هوایی هرات-دهلی نو به گونۀ نمایشی گشایش یافته است»

«دهلیز هوایی هرات-دهلی نو به گونۀ نمایشی گشایش یافته است»

author avatar
25 May 2019 - 13:28
«دهلیز هوایی هرات-دهلی نو به گونۀ نمایشی گشایش یافته است»
author avatar
25 May 2019 - 13:28

هرات(پژواک، ۴ جوزا ۹۸): اتاق‌ تجارت و صنایع هرات، با انتقاد از ناکارا بودن دهلیز هوایی هرات می گوید که تاکنون تجار، از این دهلیز به گونۀ اساسی استفاده کرده نتوانسته اند.

مسئولان اتاق‌ تجارت و صنایع هرات، همچنان گفته اند که با گذشت نزدیک به سه ماه از افتتاح این دهلیز، تاکنون صرف یک تُن کالای تجاری، به گونۀ نمایشی از این دهلیز به هند صادر شده است.

سعد خطیبی رئیس اتاق‌ تجارت و صنایع هرات، با انتقاد از ناکارایی دهلیز هوایی هرات-دهلی گفت که این دهلیز نتوانسته است انتظارات تاجران را برآورده سازد.

موصوف افزود که هرات، ظرفیت بالایی برای صادرات کالاهای تجاری دارد و حکومت می خواهد که شرایط استفاده از دهلیزهوایی هرات-دهلی نو را فراهم سازد.

او گفت: «تاهنوز هم کارگو از میدان هوایی صادر نشده است به شکلی که ما بتوانیم به ظرفیت های کلان ۶۰ تا ۸۰ تُن که طیاره ها قادر به انتقال آن اند، دست پیدا کنیم؛ ما به شکل نمایشی یک تُن کالا را ازمیدان هوایی هرات صادر کردیم که قطعاً این برای ما دردسرش بیشتر است و هیچ کمکی برای صادرات ما نکرده است.»

سید محمد یک تن از تاجران صادر کننده محصولات تولیدات داخلی در هرات گفت: «مشکل اصلی ما صادرات به بازارهای جهانی است و ما خوش بودیم که با افتتاح دهلیز هوایی هرات-دهلی، این مشکل ما حل می شود؛ اما متاسفانه ما تا حال نتوانسته ایم از این دهلیز استفاده کنیم.»

 نوراحمد حیدری عضو شورای ولایتی هرات نیز از ناکارا بودن دهلیز هوایی هرات-دهلی نو انتقاد کرده، گفت: «بعد از افتتاح دهلیز هوایی هرات-دهلی بالای آن کارهای موثر انجام نشده و ما شاهد کارهای عملی در این راستا نبودیم؛ در حالیکه این دهلیز موثریت زیادی برای مردم هرات دارد و باید دولت توجه جدی بکند و خوب است زمانی که یک برنامه افتتاح می شود، تمام جوانب آن مدنظر گرفته شود.

با این حال، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات، چالش‌ها در برابر صادرات کالاهای تجاری از طریق دهلیزهوایی هرات-دهلی را رد نکرد؛ اما گفت که این چالش ها بررسی شده و برای برطرف ساختن آن ها تلاش خواهند کرد.

وی افزود: «معمولاً بعضی پروژه هايی که در حال اجرا است، با یک سلسله چالش ها مواجه اند و این چالش ها نمی تواند دایمی باشد. ما به گونۀ جدی تلاش می کنیم تا این چالش ها را هرچه عاجل برطرف سازیم و ما در حال رایزنی با مقام های مرکزی هستیم، که اگر مشکل جدی در این راستا وجود دارد، برطرف گردد.»

 با گشایش دهلیزهوایی هرات-دهلی، تجار هرات امیدوار بودند تا گونه های تولیدات داخلی و فراوردهای زراعتی را به خارج از کشور صادر کنند و اکنون نیز از مقام های مرکزی می خواهند تا چالش ها در برابر دهلیز هوایی هرات-دهلی را برطرف سازند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر