زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برای نخستین بار بازار ویژۀ زنان در جوزجان ساخته شد

برای نخستین بار بازار ویژۀ زنان در جوزجان ساخته شد

author avatar
25 May 2019 - 15:02
برای نخستین بار بازار ویژۀ زنان در جوزجان ساخته شد
author avatar
25 May 2019 - 15:02

شبرغان(پژواک، ۴ جوزا ۹۸): شاروالی شبرغان به هدف تشویق زنان در کارهای تجارتی، «بازار ویژۀ زنان» را ايجاد کرده و امروز پس از یک قرعه کشی شفاف میان ۲۸۰ متقاضی، کلید ۴۴ دکان واقع در مارکیت را برای زنان برگزیده، توزیع کرد.

انجنیرمحمد حسین صالح شاروال شبرغان، به آژانس خبری پژواک گفت که حدود شش ماه قبل، اقدام به ساخت این مارکیت شد و حالا به بهره برداری سپرده شده است.

موصوف افزود که در ساخت این مارکیت، حدود ۳۰ میلیون افغانی مصرف شده است که هزینۀ آن از پول تشویقی ریاست جمهوری برای ولایت جوزجان پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد که این مارکیت؛ دارای ۴۴ دکان، کودکستان، تشناب های عصری، اتاق محافظین، مسجد و سایر ملحقات ضروری می باشد.

موصوف تصریح نمود که برای اخذ دکاکین در این مارکیت، ۲۸۰ زن درخواست داده بودند که امروز در یک قره کشی شفاف در حضورداشت هیات موظف ولایت، ریاست عدلیه، نهادهای جامعه مدنی، شهرداری و ریاست امور زنان، به زنانی که نام شان در قرعه کشی برآمد، توزیع شد.

وی علاوه کرد که این مارکیت، صرف برای زنان اختصاص داده شده و مردان از آن استفاده کرده نمی توانند و در آینده، قرار است در منزل فوقانی آن یک زایشگاه نیز اعمار شود.

او گفت این اقدام در حالی عملی می شود که شهر شبرغان، فاقد یک زایشگاه است و برخی از زنان باردار، از این ناحیه قسماً دچار مشکل اند.

شهردار شهر شبرغان اضافه کرد: «دکاکین در سه کتگوری، برای درخواست دهنده گان توزیع شده که قیمت دکان های کتگوری اول ۳۰۰ هزار افغانی، کتگوری دوم ۲۰۰ هزار افغانی و کتگوری سوم یکصد هزارافغانی می باشد و درخواست دهنده گان، باید در مدت یک هفته قیمت تعیین شده را به حساب دولت بپردازند؛ درغیر آن دکان شان مسترد خواهد شد.

با این حال، درخواست دهنده گان، پروسه توزیع دکان را منصفانه وعادلانه بیان کرده می گویند که در این راستا مشکلی وجود نداشت.

بهار دختر خانمى که قرعه به نامش برآمده است، گفت: «من خوشحالم که صاحب یک دکان شدم و می توانم در آن سرمایه گذاری کرده، کاری را پیشه کنم.»

وی افزود که از اول تا آخر پروسه، همه چیز را شاهد بوده است و همه کارها به خوبی پیش رفته است و تمام مسایل در حضورداشت هیات موظف انجام شد و هیچ نوع جنجالی در این مورد وجود ندارد.

یلدا یک تن از زنان دیگر گفت: «من شخصاً از پروسه راضی استم و هیچ نوع مشکلی در این راستا وجود نداشت و ایکاش این شیوه در جامعه معمول گردد تا از طریق شفافیت در تمام پروسه های کار حیات اجتماعی، حق به حقدار برسد.»

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر