زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حاصلات شفتالو در هلمند افزایش یافته است

حاصلات شفتالو در هلمند افزایش یافته است

author avatar
25 May 2019 - 15:34
حاصلات شفتالو در هلمند افزایش یافته است
author avatar
25 May 2019 - 15:34

لشکرگاه (پژواک، ۴ جوزا ۹۸): شماری از کشاورزان و مسئولین ریاست زراعت هلمند می گویند که امسال دراین ولایت برای بار نخست، درختان شفتالو حاصلات وافر داشته که بدیل خوب برای کشت کوکنار شده می تواند.

در مناطق مختلف هلمند، ۹۵ باغ شفتالو احداث شده که از این جمله، یک باغ در ولسوالی ناوه درهشت جریب زمین احداث شده، که هر روز بیش از یک تُن شفتالو از آن جمع آوری می شود.

گل آغا یکتن از مسئولین این باغ، به تاریخ ۴ جوزا، به آژانس خبری پژواک گفت که برای اولین بار دراین ولایت شفتالو حاصلات خوب داشته است.

نامبرده افزود: ((ما هر روز به بازار حدود یک ُتن شفتالو عرضه می کنیم، این شفتالو نسبت به شفتالوی کشورهای دیگرنهایت لذیذ است و مردم هم آن را خیلی می پسندد.))

همچنان موسی جان یکتن از زارعین دیگر، به پژواک گفت که مفاد حاصلات شفتالو، نسبت به کوکنار و هر محصول دیگر بیشتراست.

نامبرده افزود: ((شفتالو مفاد زیاد دارد، بازار آن نیز خوب است، ما یک باغ احداث کردیم، تلاش می ورزیم تا باغ های دیگر را نیز احداث کنیم.))

آغامحمد که وی هم مالک یک باغ شفتالو است، اظهارات مشابه داشت و اذعان کرد که مسئولین ذیدخل باید دراین عرصه با دهاقین کمک های لازم نمایند تا میزان حاصلات از این بیشتر شود.

موصوف گفت: ((باغ های شفتالو در هلمند خیلی تازه احداث شده، با آن بلدیت زیاد نداریم، ولی بازهم حاصلات خوب میدهد؛ اگر ریاست زراعت دراین عرصه همراۀ ما کمک نماید، حاصلات وافر را به دست خواهیم آورد.))

شماری از زارعین و باغداران نیز اظهارات مشابه داشتند.

زلمی الکو رییس زراعت هلمند، درخصوص موضوع متذکره، به پژواک گفت که امسال برای بار نخست شفتالو دراین ولایت حاصلات قابل ملاحظه داشته است.

الکو اضافه کرد: ((حاصلات زیاد داده و بازار خوب نیز دارد، اطمینان دارم که امسال دهاقین از بابت حاصلات شفتالو، میلیون ها افغانی عواید را به دست خواهند آورد.))

به اساس معلومات نامبرده، درهلمند بر ۱۰۳ هکتار زمین، ۹۵ باغ شفتالو احداث شده و در نظر است که در ۱۵۰ هکتار زمین دیگر نیز باغ های شفتالو احداث شود.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر