زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

قرارداد دو پروژه زیربنایی در بلخ، با هزينۀ بیش از یک میلیارد افغانی امضا شد

قرارداد دو پروژه زیربنایی در بلخ، با هزينۀ بیش از یک میلیارد افغانی امضا شد

author avatar
25 May 2019 - 14:57
قرارداد دو پروژه زیربنایی در بلخ، با هزينۀ بیش از یک میلیارد افغانی امضا شد
author avatar
25 May 2019 - 14:57

کابل(پژواک، ۴ جوزا ۹۸): وزارت ترانسپورت قرارداد پیشبرد دو پروژۀ زیربنایی برای ولایت بلخ را به هزینۀ بیش از یک میلیارد افغانی با سکتور خصوصی به امضا رساند.

بر پایۀ معلومات وزارت ترانسپورت، این پروژه ها شامل احداث سرک حلقوی شهر مزارشریف به درازای بیش از ۱۷ کیلومتر و اضافه کاری حدود دو کیلومتر سرک شرق دریای تنگی چشمۀ شفاى ولایت بلخ می باشد.

یما یاری سرپرست وزارت ترانسپورت، قرارداد پیشبرد این پروژه ها را امروز با نماینده گان شرکت خصوصی اینیز EN_EZ)) و شرکت ساختمانی کریم شریفی در کابل امضا کرد.

موصوف، پس از امضای قرارداد گفت که هزینه ساخت سرک های یادشده، از سوی حکومت پرداخت می گردد و تطبیق کننده آن، اداره ملی سرک های وزارت ترانسپورت می باشد.

یاری، خاطر نشان کرد که پروژه احداث سرک حلقوی شهرمزارشریف، در مدت دو سال و پروژه اضافه کاری سرک شرق دریای تنگی چشمۀ شفاى ولایت بلخ، در مدت پنج ماه به بهره برداری سپرده می شود.

موصوف افزود که پروژه های متذکره، مشکلات باشندگان مسیر سرک را حل می سازد و سهولت های بیشتر ترانسپورتی و امکانات انتقال سریع و مصئون اجناس و خدمات به مراکز تجارتی را فراهم ساخته، باعث ایجاد اشتغال برای تعدادی از باشندگان ولایت بلخ می گردد.

محمد کریم شریفی رئیس شرکت خصوصی شریفی، با ابراز آماده گی برای تطبیق این پروژه به آژانس خبری پژواک گفت که متعهد است با شفافیت تمام، کار را آغاز می کند و در وقت معین آن به پایان می رساند.

موصوف تعهد نمود که در ساخت سرک یادشده، از مواد ساختمانی با کیفیت و درجه اول استفاده می کند.

همچنان وزارت ترانسپورت، یک تفاهمنامۀ دیگر به هدف «بیمه وسایط نقلیه در مقابل شخص ثالث متضرر حادثه ترافیکی»، با شرکت بیمه ملی افغان و اداره ترافیک به امضا رساند.

میوند فراهی رئیس شرکت بیمه افغان گفت با توجه به اینکه بیمه شخص ثالث ضروری می باشد، از حدود دو و نیم سال به این سو، بالای این پروسه کار می کرد.

وی علاوه کرد که در افغانستان، سالانه بیش از چهار هزار حادثه ترافیکی رخ می دهد که در اثر آن، صدها تن کشته و زخمی می شوند؛ اما هیچ یکی از آن ها بیمه شخص ثالث را ندارند.

موصوف افزود: «قبلاً هم بیمه وجود داشت؛ اما با امکاناتی که جدیداً در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت و قبلاً وجود نداشت، در این میکانیزم راهکردی در نظر گرفته شده که نه فشار بالای شخص متضرر و نه بالای شخص ثالث واقع می شود.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر