زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ده مورد تدارکاتى به ارزش ٥٣٣ مليون افغانى منظورگرديد

ده مورد تدارکاتى به ارزش ٥٣٣ مليون افغانى منظورگرديد

author avatar
26 May 2019 - 18:07
ده مورد تدارکاتى به ارزش ٥٣٣ مليون افغانى منظورگرديد
author avatar
26 May 2019 - 18:07

کابل (پژواک ٥ جوزا ٩٨): کمیسیون تدارکات ملی، ۱۰ مورد تدارکاتی به شمول پروژه توربین بند پارنده ولایت پنجشیر را منظور کرده است.

در خبرنامه اى که از سوى ارگ به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است کهجلسۀ کمیسیون تدارکات ملی به ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز در قصر دلگشا ارگ، دائر گردید.

منبع افزوده است، در این جلسه ۱۱ مورد تدارکاتی مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه ۱۰ مورد آن به ارزش بیش از ۵۳۳ میلیون افغانی پس از بحث و بررسی از سوی این کمیسیون منظور گردید.

منبع مى نويسد که موارد منظور شده قرار ذیل می باشند:

-  قرارداد پروژه انکشاف شهرهای افغانستان، مطالعات امکان سنجی و دیزاین برای پروژه‌های دارای اولویت شهری برای ۵ شهر بزرگ (هرات، کندهار، خوست، ننگرهار و مزارشریف) مربوط وزارت شهرسازی و اراضی. همچنان به وزارت شهرسازی و اراضی وظیفه سپرده شد تا به شمول ولایت بامیان چند شهر دیگر کشور را نیز بررسی نماید.

- قرارداد پروژه تأمین آب آشامیدنی ساحه تخته پل مزار شریف ولایت بلخ مشروط بر بررسی تفاوت قیمت‌های ارائه شده و افزایش تضمین از داوطلب پیشنهادی.

علاوه بر آن درخواست منظوری تجدید صلاحیت‌های پولی تصدی سمنت غوری به ۱۰ میلیون افغانی در بخش خریداری پرچون مورد تائید کمیسیون واقع گردید.

همچنان، وزارت دفاع ملی درخواست منظوری فسخ قرارداد تدارک ۳۸۷ قلم ادویه مالزمه طبی و رجنت‌های لابراتواری ضرورت قوماندانی صحیه ستر درستیز را از کمیسیون تدارکات ملی نمود که مورد تایید قرار گرفت.

از سوی هم وزارت دفاع ملی درخواست هدایت در مورد توزیع گوشت مرغ را از کمیسیون تدارکات ملی نمود که در زمینه از سوی کمیسیون هدایات لازم صادر گردید.

در خبرنامه افزوده شده است که در همین حال، گزارش فیصله مشاوریت حقوقی تدارکات به اساس فیصله کمیته فوق‌العاده پروژه‌های کلیدی زیربنایی پیرامون پروژه دیزاین و ساختمان کار باقی‌مانده پروژه مایکروهایدرال ۴ میگاوات پارنده پنجشیر مربوط وزارت انرژی و آب نیز مورد بررسی کمیسیون تدارکات ملی قرار گرفت که در نتیجه تصمیم بر آن شد تا با کمپنی اوکراینی تعدیل قرارداد صورت گرید تا توربین‌های مورد نیاز را تحت نظر وزارت مربوطه فراهم نماید و موضوع حقوقی قراردادی متعهد قبلی که به تعهدات خویش عمل ننموده تحت پیگرد عدلی و کمیته محرومیت قرار بگیرند.

منبع ميگويد، طبق اجندا در این جلسه اعضای کمیسیون، گزارش تحقق هدایات فیصله‌های قبلی این کمیسیون را مورد بحث قرار دادند که مورد تایید قرار گرفت و شامل پروژه‌های ذیل می‌گردد:

- تحقق فیصله در مورد درخواست منظوری تعدیل قرارداد پروژه اعمار شفاخانه ۳۵۰ بستر قندهار مربوط وزارت صحت عامه.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر