زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مسلميار: وزارت داخله، نباید قضیۀ گرفتاری حاجی دلاور را به مشرانوجرگه ربط دهد

مسلميار: وزارت داخله، نباید قضیۀ گرفتاری حاجی دلاور را به مشرانوجرگه ربط دهد

author avatar
26 May 2019 - 15:04
مسلميار: وزارت داخله، نباید قضیۀ گرفتاری حاجی دلاور را به مشرانوجرگه ربط دهد
author avatar
26 May 2019 - 15:04

کابل (پژواک، ۵ جوزا ۹۸): رئیس مشرانوجرگه، وزارت داخله را به اظهارات غیرمسئولانه در قضیۀ گرفتاری مشاور اسبق مشرانوجرگه متهم کرد و گفت که جرم عمل فردی است و وزارت داخله، نباید آن را به آدرس اين جرگه ربط دهد.

وزارت امور داخله جمعۀ گذشته (سوم جوزا) حاجی دلاور مشاور پيشين رئيس مشرانو جرگه را با تعدادى از اسناد جعلی، سلاح های غیر قانونی و یک واسطۀ زرهى، به اتهام حمایت از «تروریستان» بازداشت نمود.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت امور داخله، در همان روز در صفحه فیسبوک خود نوشته است: «سال قبل نیروهای امنیتی در شهر جلال آباد، واسطه لندکروز حاجی دلاور را در یکی از چک پاینت ها ایستاد می کند و فلم سیاه شیشه های موتر آنرا پاک می کند و فردای همان روز، بالای همان سرباز که شیشه های موتر حاجی دلاور را پاک کرده بود، انفجار می شود که متاسفانه این سرباز دلیر شهید می شود و چند تن دیگر نیز شهید و زخمی می شوند و به اساس اطلاعات موثق ما، این انفجار را خود حاجی دلاور سازماندهی کرده بود.»

فضل هادی مسلمیار رئيس مشرانو جرگه، در جلسه امروز یکشبنه گفت قضیه گرفتاری حاجی دلاور که در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مطرح می شود، یک زمان به حیث مشاور افتخاری مشرانو جرگه ایفای وظیفه کرده است و مدت شش ماه می شود که مشاور نيست و شش ماه از ميعاد کارت وسايطى که مشرانو جرگه به دلاور داده بود، نيز گذشته است.  

وی افزود که وزارت امور داخله، غیر مسوولانه اظهاراتى را در رسانه ها داشته است و در قضیه حاجی دلاورمستقیما مشرانو جرگه را شریک دانسته است؛ در حالیکه این خلاف قانون است؛ چون جرم یک عمل فردی می باشد.

موصوف گفت: "ما می خواهیم تا قضیه دلاور بررسی و مورد تحقیقات همه جانبه صورت گیرد و هیچ مجرم نباید از چنگ قانون رهایی یابد."

وی خواهان تشکيل يک کميسيون از سوى مشرانو جرگه براى بررسى اين قضيه شد تا اين قضيه را در حضور رسانه ها بررسى کند. 

وی بدون گرفتن نام کسى، برخی افراد را متهم ساخت که گویا برای توطئه سازی علیه وی، پروژه گرفته اند و هر موضوع را به وی ربط می دهند.

او افزود: "من هرگز شکار تبلیغ و دسیسه دشمن را که به چک چک آی اس آی (سازمان استخباراتی پاکستان) می رقصد، نخواهد شدم و از مردم هم مى خواهم که فریب چنین توطئه ها را نخورند."

 در همین حال برخی اعضای جرگه نیز خواستار بررسى اين قضيه شدند.

گلالی نور صافی عضو اين جرگه گفت که وزارت امور داخله، قصداً قضیه حاجی دلاور را به مشرانو جرگه ربط داده است و مى خواهد این جرگه را با توطئه هایش بد نام بسازد.

او گفت که محافظین یکی از جنرالان وزارت امور داخله، مواد انفجاری را داخل وزارت برد و انفجار داد، برخى قوماندانان امنیه چندین ولایت، مهمات را بر مخالفين مسلح دولت فروختند؛ اما یک روز در رسانه ها یاد نشد؛ اما مشاور اسبق مشرانو جرگه با کارت فاقد اعتبار مشرانو جرگه، سرخط رسانه ها قرار گرفت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر