زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نشست امروز ولسى جرگه براى حل اختلافات در مورد کرسى رياست جرگه به نتيجه نرسيد

نشست امروز ولسى جرگه براى حل اختلافات در مورد کرسى رياست جرگه به نتيجه نرسيد

author avatar
26 May 2019 - 15:48
نشست امروز ولسى جرگه براى حل اختلافات در مورد کرسى رياست جرگه به نتيجه نرسيد
author avatar
26 May 2019 - 15:48

کابل (پژواک،۵ جوزا ٩٨): ولسى جرگه در نهمين نشست خود نيز در مورد يک راى جنجالى انتخابات رياست اين جرگه، تصميم اتخاذ کرده نتوانست.

در ٢٨ ثور، در دور دوم انتخابات رياست ولسى جرگه، براى دو تن (میر رحمان رحمانی و کمال ناصر اصولی) که در دور قبلى بيشترين آراء را داشتند، صندوق هاى راى گذاشته شد؛ اما ناپديد شدن سه راى، سبب جنجال ميان اعضاى جرگه شد؛ زيرا اگر ثابت شود که نصاب جرگه در آن روز ٢٤٧ تن بوده، هر دو نامزد بازنده مى باشند و اما اگر نصاب در آن روز ٢٤٤ تن ثابت شود، در آن صورت رحمانى برنده شناخته مى شود.

هفته گذشته بعد از تنش ها ميان اعضاى جرگه، هيئت ٢٧ نفرى به اشتراک پنج تن از طرفداران رحمانى، پنج تن از حاميان اصولى و١٧ عضو بى طرف اين جرگه، براى بررسى اين موضوع گماشته شد.

برخى اعضاى اين هيئت مى گفتند ثابت شده است که نصاب آن روز جرگه ٢٤٧ تن بوده؛ اما شمار ديگرى مى گويند که نصاب در آن روز ٢٤٦ تن بود. اکنون در جرگه روى يک راى که قبلا باطل شده بود جنجال وجود دارد.

هیئت نيز به توافقى که مشکل را حل کند، دست نيافت و سرانجام گفتند که در مورد يک راى جنجالى بايد در نشست عمومى اين جرگه تصميم اتخاذ شود؛ اما در نشست عمومى نيز بنا بر اختلاف ها تا حال تصميم اتخاذ نشده است.

حاميان رحمانى مى گويند که مجلس بايد از طريق راى گيرى علنى در مورد سرنوشت يک راى يادشده تصميم اتخاذ کند؛ اما حاميان اصولى مى گويند که راى گيرى بايد سرى باشد.   

غلام حسین ناصری نماینده مردم کابل در ولسی جرگه، امروز درصحن شورای ملی در صحبت با رسانه ها گفت اين مشکل به دليلى حل نمى شود که برخى ها سنگ اندازى مى کنند؛ زيرا مى خواهند خود را نامزد رياست کنند.

او در اين مورد نام کسى را نگرفت.  

عبدالرحمن وردک نماینده مردم میدان وردک در این جرگه نیز نظر مشابه دارد و گفت که شماری افراد محدود به هدف منافع شخصی شان، تالار را به گروگان گرفته اند.

 او افزود که این افراد در صدد اهداف شخصی شان هستند و نمی خواهند که این بن بست خاتمه پیدا کند.

میرویس یاسینی نماینده مردم ننگرهار در این جرگه گفت که شماری از اعضای جرگه فیصله کردند که فردا یک تن از اعضای بی طرف، به عنوان مدیر اجرایی انتخاب شود تا سرنوشت یک رای باطل شده را مشخص سازد.

او افزود که مدیر اجرایی، صرف جلسه را اداره خواهد کرد تا به بن بست خاتمه داده شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر