زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پولیس: طالبان یک دختر و پسر را در غور به رگبار بسته اند

پولیس: طالبان یک دختر و پسر را در غور به رگبار بسته اند

author avatar
26 May 2019 - 13:43
پولیس: طالبان یک دختر و پسر را در غور به رگبار بسته اند
author avatar
26 May 2019 - 13:43

فیروزکوه (پژواک، ۵ جوزا ۹۸): پولیس غور می ‌گوید که طالبان، دختر و پسر متواری را که یک دیگر را دوست داشته اند، در یک محکمۀ صحرایی در یکی از قریه های ولسوالی شهرستان این ولایت به گلوله بسته اند؛ اما طالبان گفته اند که دراين قضيه هيچ گونه مداخله نداشته اند.

سید ضیا حسینی آمر امنیت قوماندانی امنیه غور، به آژانس خبری پژواک گفت که این دختر و پسر که دلبستگی به یکدیگر داشتند، از ناگزیری از محل بودوباش شان، به یک قریۀ دیگر فرار کرده بودند.

موصوف افزود که دو تن یادشده، پس از شکایت پدر کسی که دختر با پسرش نامزد شده بود، از سوی طالبان در قریه «اسحاق زی» ولسوالی شهرک غور بازداشت و روز گذشته، در محکمه صحرایی در محضر عام تیر باران شدند.

از سویی هم عبدالبصیر قادری عضو شورای ولایتی غور گفت: «عبدالله و جان بی بی که بین ۱۶ تا ۲۰ سال سن داشتند، دو روز قبل از قریه اسحاق زی ولسوالی شهرک غور فرار کرده بودند؛ اما در منطقه بند بور همین ولسوالی، توسط طالبان بازداشت گردیدند.»

به گفته وی، اين دختر و پسر از خود نامزاد جداگانه داشته اند؛ اما از اینکه هردو یکدیگر شان را دوست داشته اند، مجبور به ترک خانه های شان شده بودند.

قادری گفت: «طالبان با این کار شان، فضای وحشت را در بین مردم به میان می آورند.»

موصوف افزود که محکمه صحرائی طالبان در غور تازه گی ندارد، در گذشته نیز بارها افراد طالبان در مناطق مختلف این ولایت، افرادی را که از دید آن ها عمل خلاف شریعت انجام داده بودند، در انظار عمومی اعدام، سنگسار و تازیانه زده بودند.
 

قارى یوسف احمدى يک از سخنگويان گروه طالبان، به آژانس خبرى پژواک گفت حادثه اين گونه بوده که يک زن عروسى شده، از خانۀ شوهرش با مردى ديگر فرار کرده و بعدا از سوى نزديکان شوهرش دستگير شده و به قتل رسيده است.

احمدى افزود که اين قضيه به آنها مواصلت نکرده؛ اما پس از کشته شدن اين دو تن، اطلاع دريافت نموده اند.

 غور، از جمله ولایاتی است که بیشترین افراد مسلح غیرمسئول در آن فعالیت دارند و دولت از نزدیک به دو دهۀ گذشته تا اکنون، نتوانسته است بر تمام مناطق این ولایت حاکمیت دائمی داشته باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر