زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حکمتیار: برخی کشورهای خارجی در صدد برگزاری انتخابات پرتقلب مثل گذشته اند

حکمتیار: برخی کشورهای خارجی در صدد برگزاری انتخابات پرتقلب مثل گذشته اند

author avatar
29 May 2019 - 17:43
حکمتیار: برخی کشورهای خارجی در صدد برگزاری انتخابات پرتقلب مثل گذشته اند
author avatar
29 May 2019 - 17:43

کابل(پژواک،۸جوزا۹۸): گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان می گوید که برخی کشورهای خارجی، در صدد برگزاری انتخابات پرتقلب مثل گذشته اند؛ اما حزب اسلامی خواهان انتخابات شفاف و عادلانه در کشور می باشد.

در خبرنامه ای که از سوی دفتر مطبوعاتی این حزب به آژانس خبری پژواک مواصلت ورزیده، آمده است که گلبدین حکمتیار، امروز در دیدار با شماری از مسئولین نهادهای مختلف و جوانان، در رابطه با مسائل مختلف کشور صحبت کرده است.

منبع نوشته است که در این دیدار نخست سید اسماعیل، سیما یلدا مطهری و احمد جویا به نمایندگی از دیگران صحبت نمودند و از امیر حزب اسلامی تشکر کردند که فرصت ملاقات و شریک نمودن نظریات شانرا فراهم نمود.

آنان گفته اند که هیچ کشور خارجی نمی تواند مشکلات افغانستان را حل نماید و باید تمام مسائل ملی از طریق گفتگو توسط خود افغان ها حل و فصل گردد؛ تا از بدبختی و ناامنی ها نجات پیدا کنند.

آنان تأکید کرده اند که از مداخلات خارجی ها باید جلوگیری شود و تمام افغان ها با وحدت و همبستگی در پیشرفت و ترقی کشور خود سهم فعال بگیرند.

سپس رهبر حزب اسلامی در ابتدای سخنان خود گفته است: «ما برای تغییر در وضعیت و خاتمه جنگ تلاش می کنیم و جوانان می توانند در تغییر وضعیت کشور نقش مهمی را ایفا نمایند.»

وی افزوده است: «بعضی از کشورهای خارجی تلاش دارند که انتخابات مثل گذشته پر از تقلب باشد؛ اما ما خواهان انتخابات شفاف و عادلانه در کشور هستیم و جلو تقلب را می گیریم.»

حکمتیار پیشنهاد کرده است که در انتخابات آینده ریاست جمهوری نیز باید از وسایل معیاری بایومتریک استفاده صورت گیرد و مردم باید نه تنها از طریق تذکره هویت، بلکه از روی هر سند معتبر دیگر بتوانند در انتخابات شرکت نمایند.

رهبر حزب اسلامی گفته است که اداره کشور و تامین امنیت کار اشخاص نیست، بلکه یک حزب بزرگ و توانمند می تواند کشور را از بحران بکشد و یک حکومت نیرومند بسازد.

موصوف بیان داشته است: «حزب اسلامی یک حزب ملت شمول است، نه قوم گرا و مربوط به یک سمت، بلکه در ساختار این حزب همهء اقوام شامل است و می توانیم یک حکومت نیرومند و ممثل اراده مردم بسازیم.»

رهبر حزب اسلامی تاکید کرده است: «ما خواهان مذاکرات بین الاافغانی هستیم و ترجیح میدهیم که مذاکرات بین الافغانی بدون وساطت خارجی ها آغاز گردد. مذاکرات بین الافغانی باید نه در مسکو و نه در واشنگتن انجام شود، بلکه در داخل کشور ما صورت بگیرد.»

وی خاطر نشان کرده است که در گفتگوهای صلح، نباید راهی را انتخاب  کرد که بعد از خروج نیروهای ناتو، نیروهای کشور دیگری در خاک افغانستان جابجا گردند، بلکه راهی را جستجو کرد که جنگ خاتمه یابد و صلح سرتاسری تآمین گردد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر