زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله: آمار كودكان مبتلا به ‌سوءتغذيه تكان ‌دهنده است

عبدالله: آمار كودكان مبتلا به ‌سوءتغذيه تكان ‌دهنده است

author avatar
29 May 2019 - 17:48
عبدالله: آمار كودكان مبتلا به ‌سوءتغذيه تكان ‌دهنده است
author avatar
29 May 2019 - 17:48

کابل(پژواک،۸جوزا۹۸): رئیس اجرایی حکومت، گزارش صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال را، که نزدیک به ششصد هزار کودک در افغانستان به سوء تغذی حاد مبتلا هستند، تکان‌دهنده خواند.

در خبرنامه که از دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی حکومت، به آژانس خبری پژواک رسیده، آمده است که کمیته اجرایی آجندای ملی امنیت غذایی و تغذیه، امروز چهارشنبه به ریاست داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور برگزار شد.

عبدالله گفته است: «با آن که در ماه‌های اخیر دورۀ کاری حکومت وحدت ملی قرار داریم؛ اما باید کارهای حکومتی به گونۀ جدی و پیگیر ادامه یابد.»

وی همچنان گزارش صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال (UNICEF) را مبنی بر اینکه نزدیک به ششصد هزار کودک در افغانستان به سوء تغذی حاد مبتلا هستند، تکان‌دهنده خواند.

رئیس اجرایی کشور به وزارت صحت عامه هدایت داد که در هماهنگی با دفتر صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال، برنامه جهانی غذا و نهادهای مربوط جلسه بگیرند و برای مقابله با این مشکل راه‌ حل مناسبی را جستجو کنند.

در ادامه، گزارش مختصر از اجراآت فیصله‌های قبلی کمیته ارایه گردید. اعضای کمیته دیدگاه‌ها و نظریات‌شان را برای بهبود و غنامندی طرح و پالیسی برنامه ملی امنیت غذایی و برنامه عمل مطرح کردند.

کمیته اجرایی امنیت غذایی و تغذیه، طرح ایجاد اداره ملی تنظیم امور غذایی را به جلسه پیشکش کرد و گزارش داد که وزارت‌های صحت عامه، صنعت و تجارت، عدلیه و اداره ملی ستندرد از این طرح استقبال کردند؛ اما وزارت‌های مالیه و زراعت خواستار وضاحت بیشتر گردیدند. این طرح با تمام وزارت‌ها و نهادها شریک شده است.

عبدالله هدایت داده است که تمام وزارت‌ها و نهادها طی دو روز آینده، نظریات و پیشنهادات‌شان را در باره طرح ایجاد اداره ملی تنظیم امور غذایی، با کمیته شریک سازند تا در جلسه بعدی کابینه به بحث گرفته شود.

همچنان، در باره مسودۀ طرزالعمل کنترول مصئونیت و تعیین کیفیت مواد غذایی، آب آشامیدنی و نوشابه‌های غیر الکلی به جلسه گزارش داده شد.

طبق این گزارش، بررسی‌های تخنیکی نشان می‌دهد که وزارت صحت عامه، چگونگی تطبیق قانون مصئونیت غذایی را خوب تعریف کرده است؛ اما روند کنترل کیفیت غذایی هنوزهم روشن نیست.

در اخیر، طرح ایجاد کمیته‌های ولایتی امنیت غذایی و تغذیه به منظور گسترش برنامه‌ها پیشکش شد که هدف آن، اقدامات به موقع برای بهبود وضعیت و رسیده‌گی به مشکلات مردم عنوان گردیده است.

عبدالله خاطر نشان ساخت که تطبیق آجندای ملی، امنیت غذایی و تغذیه؛ با توجه به شرایط فعلی کشور یک نیاز جدی است و باید گسترش یابد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر