زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پوليس: ٥٤٠ مجرم بازداشت و صدها مخالف مسلح دولت کشته و زخمى شده اند

پوليس: ٥٤٠ مجرم بازداشت و صدها مخالف مسلح دولت کشته و زخمى شده اند

author avatar
3 Jun 2019 - 14:49
پوليس: ٥٤٠ مجرم بازداشت و صدها مخالف مسلح دولت کشته و زخمى شده اند
author avatar
3 Jun 2019 - 14:49

کابل (پژواک، ۱۳ جوزا ۹۸): وزارت داخله، از تدابیر امنیتی براى عيد و بازداشت ٥٤٠ تن در پيوند به جرايم مختلف در ده روز اخير خبر مى دهد و ادعا دارد که صدها مخالف مسلح دولت نيز در اين مدت، کشته و زخمى شده اند. 

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت امور داخله، امروز (دوشنبه ۱۳ جوزا) در نشست خبری در کابل گفت که  در  ٨٢ عمليات نیروهای دولتى در ده روز اخیر، ۵۰۱ مخالف مسلح دولت کشته، ۱۸۸ تن زخمی و ۸۳ تن ديگر بازداشت شده اند. او افزود که ١٨ قوماندان مخالفين مسلح نيز شامل کشته شده ها مى باشند.

او در مورد تلفات نيروهاى دولتى در اين مورد معلومات ارايه نکرده گفت که در اين مدت حدود ٣٠٠ ميل سلاح مخالفين نيز به دست نيروهاى دولتى افتاده است.

وی در ادامه افزود که مخالفين مسلح دولت، پلان داشتند که در ماه مبارک رمضان ۳۰ حمله تروریستی را در شهر کابل انجام دهند.

او گفت که از اين جمله، هشت حمله که شامل حمله انتحاری و انفجارهاى ماین های مقناطیسی بود، صورت گرفت و پولیس توانست ۲۲ حمله دیگر را قبل از اجرا خنثی سازد.

رحیمی همچنان افزود که در این مدت، در سراسر کشور ۳۰۱ قضیه جنایی به وقوع پیوسته است و در پیوند به آن، ۳۹۰ تن بازداشت شده اند.

او گفت که این افراد به اتهام اختطاف، چپاولگری، سرقت های مسلحانه، رهزنی، زورگویی و درگیری خودی بازداشت شده اند.

او علاوه کرد که تعدادی از دوسیه های بازداشت شدگان، به لوی څارنوالی فرستاده شده است و اکنون کار بالای باقی دوسیه ها جریان دارد.

همچنان موصوف گفت که نيروهاى امنيتى در ده روز اخير، نزديک به پنج تُن انواع مواد مخدر را کشف و ضبط نموده و در پيوند به آن، ۱۵۰ تن را بازداشت کرده اند.

وى افزود که پولیس، تدابیر ویژه امنیتی را براى تامين امنيت روزهاى عید در هماهنگی با سایر نهادهاى امینی در سراسر کشور روی دست گرفته است.

وی تصریح کرد که به خاطر تامین امنیت بهتر شهروندان کشور، علاوه بر پوسته های امنیتی موجود، گزمه های سیار در تمام محلات و جاده ها به طور دوامدار در گردش خواهند بود و احضارات درجه یک روی دست گرفته شده است.

سخنگوی وزارت امور داخله یادآور شد که پولیس، اشخاصی را که با استفاده از پتاقی و فیرهای هوایی اذهان مردم را مغشوش می سازند، بازداشت و تحت پیگرد قانونی قرار می دهد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر