زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بعضی پروژه ها در پکتیکا ناتمام مانده و بعضی هیچ کار نشده اما پولش گرفته شده است

بعضی پروژه ها در پکتیکا ناتمام مانده و بعضی هیچ کار نشده اما پولش گرفته شده است

author avatar
6 Jun 2019 - 16:29
بعضی پروژه ها در پکتیکا ناتمام مانده و بعضی هیچ کار نشده اما پولش گرفته شده است
author avatar
6 Jun 2019 - 16:29

شرنه (پژواک، ۱۶جوزا ۹۸): مردم و مقامات پکتیکا میگویند که در ولسوالی ها و مرکز این ولایت، پروژه ها به طوری تطبیق شده که کارهایش به روی کاغذ اتمام یافته است و یا  هم تعمیراتش نیمه اعمار گردیده؛ اما پولش گرفته شده و کارهایش نیمه مانده است.

در عین حال، مسئولین ریاست معارف پکتیکا نیز فساد انجام شده در این بخش را می پذيرند؛ اما میگویند که مسوولین باید پاسخ آن را ارایه نمایند.

در ولسوالی یوسف خیل پکتیکا در سال های گذشته برای مکتب اتحاد زانکو، تعمیر ساخته شد که قراردادی پولش را نیز اخذ کرد؛ اما سقف، دروازه و کلکین ندارد و کار هایش نیمه تمام مانده است.

صدها متعلم این مکتب، اکنون در مسجد قریه زانکو تعلیم میکنند و برای دانش آموزی تعمیر مشخص ندارند.

مولوی عبدالمنان تهدابگذار مکتب دخترانه فاطمة الزهرا در این ولسوالی میگوید که نزدیک به ده سال قبل تعمیر مکتب به روی کاغذ برایش ساخته شده؛ اما یک خشت آن تا حال گذاشته نشده است.

وی میافزاید که به روی کاغذ سفید برای این مکتب درخواست ساختن تعمیر شده، که بالای آن احکام نیز داده شده و پولش نیز برآمده است؛ اما تعمیر وجود ندارد.

این مولوی میگوید که در بخش معارف هرگونه فساد برای مردم قابل تحمل نمی باشد، دراین بابت بررسی جدی صورت گیرد و فساد کننده گان مطابق قانون مجازات گردند. 

جمال الدین الهام یک باشنده مرکز شرنه، به آژانس خبری پژواک گفت که ۶ سال قبل کارهای ساختن تعمیر لیسه علی بابا به ارزش صدها هزار دالر در ۱۰۰ متری ریاست معارف در شرنه مرکز این ولایت آغاز گردیده بود، بعد از تکمیل شدن نصف کار آن، کارهایش به طور مطلق متوقف شده است.

به گفته وی، بودجه دهنده، شرکت ساختمانی و قراردادی این تعمیر نیز معلوم نیست که چه مقدار پول آن کشیده شده و نیم کاره مانده است.

او گفت در پروژه این تعمیر و و پروژه های دیگر در مربوطات ولسوالی، چنین فساد گسترده صورت گرفته که مقامات زمان یکدیگر را مقصر میدانند.

در عین حال مسوولین ریاست معارف پکتیکا نیز می پذیرند که در سالهای گذشته به شماری مکاتب در تعمیرهای ساخته شده، فساد گسترده صورت گرفته و تعمیرات آن نیم کاره مانده است؛ اما  این مشکل به سطح کشور میباشد و درتمام کشور، حدود ۶۰۰۰ مکتب وجود دارد که کار های ساختن تعمیراتش ناتمام مانده است.

محمد نسیم واجد سرپرست و معاون این ریاست به پژواک گفت که میان سالهای ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ از سوی قراردادی ها و دونران بعضی موسسات، به شماری مکتب ها در پکتیکا نیز تعمیر ساخته شد؛ اما کارهایش نا تمام ماند که اسناد بعضی آنها در ریاست نیز وجود دارد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر