زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنی: توجه به ساخت، ترمیم و حفاظت از مساجد مسئولیت شرعی هر رئیس جمهور می باشد

غنی: توجه به ساخت، ترمیم و حفاظت از مساجد مسئولیت شرعی هر رئیس جمهور می باشد

author avatar
6 Jun 2019 - 09:13
غنی: توجه به ساخت، ترمیم و حفاظت از مساجد مسئولیت شرعی هر رئیس جمهور می باشد
author avatar
6 Jun 2019 - 09:13

کابل (پژواک، ۱۶ جوز ا۹۸): رئیس جمهور غنی از جريان کار بازسازی مسجد پل خشتی ديدن کرد وبه وزارت حج هدایت داد تا کارمندان مسلکی بخاطر حفظ و مراقبت اين مسجد استخدام گردد .

در خبرنامه ای ارگ که به آژانس خبری پژواک مواصلت ورزید، آمده است که رئیس جمهور غنی شام روز گذشته از جریان کار بازسازی مسجد تاریخی پل خشتی دیدن نمود.

به نقل از خبرنامه، ابتدا انجنیر فرهاد بیات رئیس ترمیم آبدات تاریخی وزارت شهرسازی و اراضی در رابطه به ترمیم بخش های مختلف مسجد پل خشتی به رئیس جمهور معلومات داد و گفت که ۷۵ درصد کار ترمیم این مسجد تکمیل گردیده است و تا چهار ماه دیگر کار ترمیم اساسی آن مکمل می گردد.

انجنیر بیات مشکل اساسی مسجد پل چرخی را نداشتن زیربنا خواند و گفت که برای رفع این مشکل سیستم های سرد کن، گرما، صدا، نورپردازی، تصفیه هوای داخل مسجد و تصفیه فاضل آب تهیه و نصب گردیده است.

وی افزود که تمام فلزکاری ها، چوب کاری ها و سنگ فرش مسجد با حفظ ارزش تاریخی آن به گونه اساسی ترمیم گردیده است.

همچنان عبدالحکیم منیب سرپرست وزارت حج و اوقاف و مولوی عنایت الله بلیغ خطیب مسجد پل خشتی صحبت کردند و ضمن تشکرى از توجه رئیس جمهور کشور به ساخت و ترمیم مساجد در سراسر کشور گفتند که توجه برای حفظ و مراقبت این مسجد پس از ترمیم، یک نیاز اساسی می باشد.

سپس رئیس جمهور کشور به رئیس اداره امور هدایت داد تا زمینۀ تفویض تقدیرنامه درجه دوم برای انجنیر فرهاد بیات رئیس ترمیم آبدات تاریخی وزارت شهرسازی و اراضی و سمونوال بریالی بشریار آمر حوزه اول امنیتی را فراهم نماید.

غنی تصریح نمود: "جای افتخار است که به سلسلۀ ساخت و ترمیم مساجد، امروز شاهد بازسازی مسجد تاریخی پل خشتی به صورت اساسی هستیم."

وی افزود، همان طوری که نظام افغانستان جمهوری اسلامی است، مسئولیت شرعی هر رئیس جمهور است تا به ساخت، ترمیم و حفاظت از مساجد توجه نماید.

رئیس جمهور در اخیر صحبت هایش به سرپرست وزارت حج و اوقاف هدایت داد تا روی یک پیشنهاد واضح برای استخدام کارمندان مسلکی بخاطر حفظ و مراقبت مسجد پل خشتی با خطیب این مسجد و انجنیران کار نمایند.

این در حالی است که چندی قبل رييس جمهور غنى مسجد جامع عیدگاه را که به اثر حمله انتحاری بالاى ریاست رجال برجسته در منطقه پل محمود خان قسماً تخریب گردید بود، پس از بازسازی افتتاح کرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر