زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در ننگرهار امسال پنجصد پروژه تطبیق می شود

در ننگرهار امسال پنجصد پروژه تطبیق می شود

author avatar
7 Jun 2019 - 10:55
در ننگرهار امسال پنجصد پروژه تطبیق می شود
author avatar
7 Jun 2019 - 10:55

جلال آباد (پژواک، ۱۷ جوزا ۹۸): مسئولین ریاست احیا و انکشاف دهات می گویند که طی سال جاری، دراین ولایت، به ارزش حدود سه میلیارد افغانی، ۵۰۰ پروژه ساختمانی تطبیق خواهد شد.

آنان می گویند که سال پار نیز دراین ولایت، به هزینه یک عشاریه پنج میلیارد افغانی، ۱۵۰ پروژه ساختمانی تطبیق شده بود.

انجنیرمجیب الرحمن ضیاء رئیس احیا و انکشاف دهات ننگرهار، طی مصاحبه اختصاصی با آژانس خبری پژواک گفت که درسال جاری، به ارزش نزدیک به ۳ میلیارد افغانی، حدود ۵۰۰ پروژه در این ولایت راه اندازی خواهد شد.

به اساس معلومات نامبرده، در پروژه های متذکره، اعمار ساختمان های مکاتب و مساجد، سرک ها، دیوارهای استنادی و پل ها، ایجاد شبکه های برق خورشیدی و آبی و شبکه های آب آشامیدنی شامل اند.

ضیاء افزود که درسال جاری، ازطریق ۴۵۰ شورای میثاق شهروندی در پنج ولسوالی، هزاران تن مشغول کار خواهند شد.

نامبرده گفت: ((در جمع پروژه های متذکره، مهمترین آن برنامه اقراء است که از طریق آن به ۲۰۶ مکتب ساختمان اعمارخواهد شد که بودجه اعمار۱۷۰ ساختمان به ننگرهار انتقال شده و بودجه متباقی نیز درچند هفته آینده انتقال خواهد شد.))

به قول انجنیرضیاء، طی سال روان خورشیدی در ده ولسوالی سرحدی، برق خورشیدی و در ولسوالی دره نور، شبکه های متعدد برق آبی ایجاد خواهد شد.

موصوف گفت که در ولسوالی های مختلف، ۳۰ شبکه آب آشامیدنی اعمار میشود که هرشبکه، آب مورد نیاز ۲۵۰ خانواده را تامین خواهد کرد و همچنان در هشت ولسوالی، از طریق ۷۵۵ شورای میثاق شهروندی، هر شورا به هزینه ۲۵هزار دالر، پروژه های مورد نیاز را تطبیق خواهد کرد.

نامبرده افزود که در ولسوالی بتی کوت ۱۴، در رودات ۱۲ و بهسود ۱۶ کیلومتر سرک ها و همچنان در ولسوالی رودات امسال، به طول ۵۱ متر پل نیز اعمار می شود.

همچنان رئیس انکشاف دهات افزود که امسال درشش ولسوالی شینوار و ولسوالی کوت نیز۲۵ پروژه مختلف تطبیق می شود و همچنان ۶۶ مسجد نیز اعمار خواهد شد.

اما ساکنین ننگرهار می گویند که در تطبیق پروژه ها، تعادل در نظر گرفته نمی شود و بسا پروژه ها در چند ولسوالی حومه شهر تطبیق می شود.

سیدحکیم حقیار یکتن از متنفذین قوم شینوار، به پژواک گفت تمام پروژه هايی که طی ١٨ سال گذشته به سطح ننگرهار تطبیق شده، کیفیت خوب نداشت وهمچنان تعادل در ولسوالی ها نیز در نظر گرفته نمی شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر