زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مظاهره کننده گان شاهراه پروان- باميان را مسدود کرده اند

مظاهره کننده گان شاهراه پروان- باميان را مسدود کرده اند

author avatar
11 Jun 2019 - 14:09
مظاهره کننده گان شاهراه پروان- باميان را مسدود کرده اند
author avatar
11 Jun 2019 - 14:09

چاريکار(پژواک، ٢١ جوزا ٩٨): شمارى از باشنده هاى ولسوالى سیاه گردِ ولایت پروان، در اعتراض به بى توجهى حکومت محلى به حل مشکلات اين ولسوالى دست به تظاهرات زده، شاهراهِ پروان – بامیان را مسدود کردند.

مظاهره کننده گان، شاهراه پروان- باميان را از حوالى ساعت هشت صبح امروز تا حال (حوالى ساعت دوازده و نيم بعد از ظهر) در منطقه جوی دختر ولسوالی سیاه گرد به روى ترافيک مسدود کرده اند.

مظاهره کننده گان می گویند که این تظاهرات، در پیِ بی توجهی حکومت محلی این ولایت به ویژه والی پروان نسبت به مردم درۀ غوربند و به ویژه ولسوالی سیاه گرد، راه اندازی کرده اند.

 آنان می گویند روی دست گیری پروژه های زودگذر، عدم استفاده از تولیدات محلیِ ساختمانی در پروژه های انکشافی، دیدِ دوگانه نسبت به باشنده گانِ درۀ غوربند به خصوص سياه گرد و عدم ساخت و سازِ سرکِ درۀ فندقستان سياه گرد، از دلایلی است که آنان را واداشته است تا تظاهرات را به راه اندازند.

عبدالصمد خیرخواه یک تن از این مظاهره کننده گان گفت: «در حدود پنجصد تن از باشنده گانِ ولسوالی سیاه گرد، دراین تظاهرات حضور دارند و تا زمانی که عدالت تامین نشود، دست از اعتراض برنخواهند داشت.»

الله داد یکتن دیگر از مظاهره کننده گفت: «یک پروژه خوب زیربنایی به ما ساخته نشده، چندین بار پيشنهاد کردیم به خاطر ساختن سرک فندقستان، مگر توجه از دولت صورت نگرفت؛ چرا حکومت محلی پروان به دیگر ولسوالی ها پروژه را پی در پی تطبیق می کند، به مردم ما نمی کند ؟»

در همین حال، نورآقا سامی ولسوال سیاه گرد گفت که تعداد مظاهره کننده گان، بین هشتاد تا یکصد نفر می باشد و بعضی از افراد، با بهانه های خرد و ریزه، دانش آموزان و نیروهای پولیس محلی را تحریک کرده اند تا به روی جاده بیایند و تظاهرات کُنند.

سامی تایید کرد که شاهراهِ پروان – بامیان، به روی رفت و آمد بسته است.

با این همه، وحیده شهکار سخنگوی والی پروان، اتهامات وارده به والی این ولایت را بی اساس خواند.

شهکار بدون ارايه جزييات گفت که در ولسوالی سیاه گرد، ده ها پروژه میثاق شهروندى زیر کار است که برخی آنها مانند پل و پلچک، ساختمان مکتب، کلينیک و کانال های آبیارى تکمیل شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر