زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مقامات در شهر نیلی بر مبارزه با آلوده گی محیط زیست تاکید کردند

مقامات در شهر نیلی بر مبارزه با آلوده گی محیط زیست تاکید کردند

author avatar
11 Jun 2019 - 14:23
مقامات در شهر نیلی بر مبارزه با آلوده گی محیط زیست تاکید کردند
author avatar
11 Jun 2019 - 14:23

نيلی)پژواک ٢١ جوزا ۹۸(: مقام­هاى محلى در شهر نيلى ولايت دايکندى، در مراسم تجليل از روز جهانی محیط زیست، از آلوده شدن اين شهر اظهار نگرانى کردند و از هر شهروند خواستند که در مبارزه با آن سهيم شوند.

از روز جهانی محیط زیست، تحت شعار «مبارزه با آلودگی هوا» صبح امروز(٢٠ جوزا) در شهر نیلى ولایت دایکندی تجلیل به عمل آمد.

علی مدد ساحل رئیس محیط زیست دایکندی، در اين مراسم گفت که آلودگى محيط زيست در سطح جهان به شمول افغانستان، در حال افزايش است.

موصوف افزود که يکی از عوامل آلودگی محيط زيست در شهر نيلى وجود سرک های خامه، افزایش وسایل نقلیه و استفاده  از مواد سوخت چون زغال سنگ و نفت که هوا را آلوده مى کند، مى باشد.

همچنان وى گفت: «اگر خانه های شهری، دارای کاناليزاسیون و چاه های سپتيک نباشند، بعد از ٣ الی ٤ سال آب های زیرزمینی کاملا آلوده خواهد شد و برای نسل های بعدی آسیب جدى خواهد رسید.»

او از باشندگان اين ولايت خواست که در مبارزه با آلودگى محيط زيست سهيم شوند، در ساخت و ساز بايد به ساخت زيربناهاى توجه بيشتر داشته باشند که از آلودگى محيط زيست جلوگيرى صورت گيرد.

همچنان محمد حسین صادقی رئیس دفتر ولایت در اين مراسم گفت که شهر نیلی، در حال ساخت و توسعه است و باید شهروندان مسئوليت خويش را ادا نموده و در قسمت ساختن زيربناهايى که از آلودگى محيط زيست جلوگيرى مى کند، توجه جدى داشته باشند.

حبيب الله پویا استاد پوهنځى زراعت پوهنتون تعليم و تربيه ولايت دایکندی، در مراسم يادشده در مورد اضرار آلودگی هوا و فواید محیط زیست پاک صحبت نمود، گفت: «تمام ما شهروندان بايد در قبال پاک نگهداشتن محیط زیست خود احساس مسئولیت نمائیم؛ زيرا آلودگى محيط زيست براى صحت ما بى نهايت ضرر مى رساند. »

به گفته او جلوگيرى از مواد سوختى که دود غليط دارند، احياى سيستم کاناليزاسيون، جلوگيرى از قطع جنگلات مى توانند که در مبارزه با آلودگى از محيط زيست موثر واقع شوند.

وى از شهروندان دايکندى خواست که براى جلوگيرى از آلودگى محيط زيست، در غرس نهال در اين شهر سهم فعالانه بگيرند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر