زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تا ده سال دیگر شهر فیض آباد به آلوده ترین شهر تبدیل خواهد شد

تا ده سال دیگر شهر فیض آباد به آلوده ترین شهر تبدیل خواهد شد

author avatar
15 Jun 2019 - 17:20
تا ده سال دیگر شهر فیض آباد به آلوده ترین شهر تبدیل خواهد شد
author avatar
15 Jun 2019 - 17:20

فیض آباد(پژواک، ۲۵ جوزا ۹۸): ریاست محیط زیست بدخشان می گوید که اگر برای جلوگیری از آلوده گی هوا در فیض آباد اقداماتی صورت نگیرد، تا ده سال دیگر این شهر به یکی از فاجعه بارترین شهرهای افغانستان تبدیل خواهد شد.

غلام نبی سرفراز رئیس محیط زیست ولایت بدخشان می گوید که موجودیت زباله ها یکی از حادترین مشکلات زیست محیطی در شهر فیض آباد است که روز تا روز در حال افزایش است.

موصوف افزود: «در شهر فیض آباد، از جمع حدود ۲۰۰ هزار سکنه روزانه به طور میانگین نیم کیلوگرام زباله تولید می شود که به طور تقریبی روزانه یکصد هزار کیلوگرام می گردد و در یک ماه نزدیک به ۳۰۰ تُن می رسد.

او خاطر نشان کرد که تجمع حجم عظیم زباله ها محیط زیست را به شدت آلوده می سازد و در آیندۀ نزدیک زنده گی در این شهر را مشکل می سازد.

وی علاوه کرد که شاروالی و هم ریاست زراعت بدخشان، جای معینی را برای دفن زباله ها در خارج از شهر در اختیار اداره محیط زیست قرار نداده اند.

موصوف علاوه کرد: «شهر فیض آباد در یک دهه آینده، از نگاه زباله ها به فاجعه بارترین شهر های افغانستان تبدیل خواهد گشت.»

سرفراز همچنان تصریح نمود که برخی افراد بدون آنکه نظر اداره محیط زیست را داشته باشند، در کنار دریای آمو اقدام به ساخت منازل مسکونی کرده اند که آسیب های زیست محیطی را بیشتر کرده اند.

به گفته وی، چنین احداث های خودسرانه و غیرقانونی، آب دریا را بکلی آلوده ساخته و حتی برای استفاده حیوانات، زمین های زراعتی و حتی لباسشویی قابل استفاده نمی باشد.

او گفت: «ما به والی ولایت پیشنهاد کردیم و کمیسیونى را تحت نام غصب زمین های سواحل دریا ایجاد نمودیم، که با ممانعت زورمندان و قانون  گریزان و افراد مسلح غیر مسئول، قرار گرفتیم.»

سرفراز افزود تا وقتی که جلو زورمندان گرفته نشود و قانون جای آن را نگیرد، این مشکل ادامه خواهد داشت، فعلاً آلودگی محیط زیست درفیض آباد، بیش از ۶۶ درصد بوده و این امر برای مردم نگران کننده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر