زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله: باید دهشت‌افگنان از دست یافتن به پناهگاه‌های امن محروم شوند

عبدالله: باید دهشت‌افگنان از دست یافتن به پناهگاه‌های امن محروم شوند

author avatar
15 Jun 2019 - 17:29
عبدالله: باید دهشت‌افگنان از دست یافتن به پناهگاه‌های امن محروم شوند
author avatar
15 Jun 2019 - 17:29

کابل (پژواک، ٢٥ جوزا ٩٨): داکتر عبدالله مى ‌گويد که باید دهشت‌افگنان از دست یافتن به پناهگاه‌های امن، ابزار و وسایل فعالیت‌های دهشت‌افگنانه محروم گردند.

 عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت، اين اظهارات را امروز در پنجمین اجلاس سران کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا (سیکا) تحت عنوان "چشم‌انداز مشترک امنیت و رفاه برای منطقه‌ی سیکا" که در تاجکستان بر‌گزار شده، ابراز داشت.

موصوف افزود، سیکا در دو دهۀ گذشته در پی تلاش‌های خود به موفقیت‌های چشم‌گیری در عرصۀ اعتمادسازی میان کشورهای عضو و گسترش گفتگو در منطقه دست یافته است. افغانستان به عنوان عضو این سازمان، از این تلاش‌ها استقبال می‌کند و افتخار دارد که یکی از اعضای فعال این سازمان مهم است.

وى افزود که کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا، از آغاز تأسیس خود دست به توسعه و عملی‌ساختن اقدامات اعتمادسازی در عرصه‌های مختلف زده و در راستای تحکیم اعتماد میان اعضای سازمان برای دست‌یافتن به دستاوردهای مشترک گام‌های موثری برداشته است.

به باور موصوف، تلاش برای عملی ساختن این اقدامات، باعث همکاری نزدیک میان کشورهای عضو جهت تقویت صلح و تأمین امنیت در آسیا به مثابه هدف اساسی کنفرانس گردیده است.

 عبدالله افزود که تهدیدهای ناشی از اعمال دهشت‌افگنانه، هنوز یکی از چالش‌های عمده فرا راه کشورها و منطقه است. وضعیت بحرانی امنیت، چالش‌های جدیی را فرا راه توسعه و همکاری اقتصادی ایجاد می‌کند.

رييس اجراييه درادامه صحبت هايش ‌گفت که رسیدگی به چالش‌ها و تهدیدهای مشترک، نیازمند تلاش‌های مشترک و همکاری‌های جدی و صادقادنه است.

وى افزود: "ما باید در تحکیم امنیت و ثبات و آوردن صلح و رفاه برای مردم خود، با روحیۀ منطقه‌گرایی و باهمی گام برداریم. "

رييس اجراييه ‌گفت برای دست یافتن به این هدف، مهم است تا همۀ کشورها با یکدیگر به صورت فعال و پی‌گیر در عرصه‌های مختلف به ویژه در بخش امنیت همکاری نمایند؛ تا از آسیب‌های ناشی از حملات دهشت‌افگنانه جلوگیری گردد.

عبدالله افزود: "باید دهشت‌افگنان را از دست یافتن به پناه‌گاه‌های امن و ابزار و وسایل فعالیت‌های دهشت‌افگنانه محروم سازیم. برای تحقق این هدف، باید همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را افزایش دهیم؛ چون هیچ‌کشوری به تنهایی نمی‌تواند مشکل دهشت‌افگنی را حل نماید. "

وى ‌گفت افغانستان تشنۀ صلح است و برای دست یافتن به صلح تلاش می‌کند.

اين مقام بلند پايه حکومت افغانستان دربخشى ازصحبت هايش افزود: "ما صلح می‌خواهیم و اهمیت صلح را نه تنها برای کشور خود، بل‌که برای منطقه و فراتر از آن درک می‌کنیم."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر