زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

محبوسین زندان خوست و خانواده های آنان از مشکلات صحی شاکی اند

محبوسین زندان خوست و خانواده های آنان از مشکلات صحی شاکی اند

author avatar
15 Jun 2019 - 16:38
محبوسین زندان خوست و خانواده های آنان از مشکلات صحی شاکی اند
author avatar
15 Jun 2019 - 16:38

 

شهرخوست (پژواک، ۲۵جوزا ۹۸): شماری از زندانیان، اعضای خانواده و اقارب آنها، مسئولین زندان مرکزی را به عدم توجه به وضعیت صحی متهم می کنند.

موصوف انتقاد می کند زمانیکه یک محبوس بیمار شود، مسئولین و افراد ذیربط دیگر، زمانی دست به کار می شوند که تداوی بیماری، از توان آنها خارج می باشد.

به قول آنها، کاظم الدین ۸۵ ساله یکتن از محبوسین زندان مرکزی که به بیماری شکر مصاب است، از عدم توجه به موقع و درست شکایت دارد.

اقارب کاظم الدین می گویند که به سبب توجه نکردن مسئولین زندان، به سبب افزایش بیماری، یک پایش بالاتر از ناحیه زانو قطع شد.

محی الدین برادرزاده کاظم الدین که در شهرخوست دکان رخت فروشی دارد، به آژانس خبری پژواک گفت که کاکایش به شش سال حبس محکوم شده که چهارونیم سال را سپری کرده است.

وی گفت: "بی غوری مسئولین زندان وعدم اجازه تداوی کاکایم در جای دیگر، سبب شد تا پای راستش قطع شود، اکنون پای دیگرش نیز چند جای زخمی شده و به بیماری قلب نیز مصاب است، به قول داکتران، تداوی وی درخوست ناممکن است."

عبدالله جان ۶۵ ساله یکتن از زندانیان دیگر محبس مرکزی خوست بود که روز سوم عیدسعیدفطر، به سبب بیماری فشار جان داد.

دوستان نزدیک عبدالله جان می گویند که نامبرده، بیماری مزمن داشت و معالجه وی در زندان ممکن نبود.

ازجانب دیگر، مسئولین دفترمحلی کمیسیون مستقل حقوق بشر در زون جنوبشرق نیز تایید می کنند که در زندان مرکزی خوست، افزون بر بخش صحت، درعرصه های دیگر نیز مشکلات زیاد وجود دارد.

 سیف الرحمن نیازی عضو این دفتر، به آژانس خبری پژواک گفت خدماتى که باید دراین راستا به محبوسین عرضه شود، تاکنون ارائه نشده است.

نامبرده افزود: "یک اتاق که برای سه یا پنج زندانی در نظرگرفته شده، اکنون چند برابر محبوسین بیشتر در آن به سر می برد، خدمات صحی عرضه شونده برای بیماران قابل قناعت نیست، نبود داکتران خوب، ادویه باکیفیت از جمله مشکلات موجود در محبس خوست است، همچنان زندانیان تاحدی زیاد به آب پاک آشامیدنی نیز دسترسی ندارند و در کُل، خدماتى که درعرصه صحی باید برای آنها عرضه شود، وجود ندارد."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر