زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در بدخشان با راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی از مقام مادرگرامیداشت شد

در بدخشان با راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی از مقام مادرگرامیداشت شد

author avatar
16 Jun 2019 - 17:16
در بدخشان با راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی از مقام مادرگرامیداشت شد
author avatar
16 Jun 2019 - 17:16

فیض آباد (پژواک، ۲۶ جوزا ۹۸): ریاست امور زنان بدخشان، به هدف ارجگذاری به مقام شامخ مادر، نمایشگاه صنایع دستی زنان را در شهر فیض آباد، راه اندازی نمود.

آلینا غیاثی رئیس امور زنان بدخشان، امروز حین راه اندازی نمایشگاه یادشده در فیض آباد مرکز ولایت بدخشان گفت که این اقدام، به هدف احترام گذاشتن به مادران راه اندازی شده است.

به گفته وی، زنان در ۲۰ غرفه محصولات خویش را که شامل قالین٬ لباس های دست دوزی و خامک دوزی٬ لباس های زنانه٬ یخن دوزی و فراورده های لبنی ماست٬ چکه٬ قیماق و مسکه می باشد، به  نمایش گذاشته اند.

موصوف خاطر نشان کرد با آن که زنان در بدخشان، در بخش های مختلف از جمله صنایع دستی، زراعت و مالداری فعالیت های چشمگیری دارند؛ اما به دلیل نبود بازار با مشکل مواجه اند.

او گفت که دولت هم تاکنون نتوانسته جای و مکان مناسب و یا مارکیت فروش برای این زنان را فراهم نماید.

به گفته وی، رقابت محصولات داخلی با محصولات خارجی کار دشوار است و از همین رو؛ آنان نمی توانند به خوبی اجناس خود را به فروش برسانند.

اما هدیه بهار مسئول صنایع دستی زنان بدخشان گفت: «محصولات ما در گذشته به شکل کلاسیک بود؛ اما امروز از طریق انترنت طراحی جدید را فرا گرفته ایم و فروشات از طریق آنلاین صورت می گیرد و طراحی جدید توجه مردم را به خود جلب نموده است.»

او علاوه کرد که محصولات شان را در یک نمایشگاه فرآورده های زراعتی و لبنی در تاجکستان، به نمایش گذاشته بودند که مورد استقبال اشتراک کننده گان قرار گرفته بود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر