زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مشرانوجرگه خواستار رفع نارسایی ها و کمبودیها در معارف شد

مشرانوجرگه خواستار رفع نارسایی ها و کمبودیها در معارف شد

author avatar
16 Jun 2019 - 16:16
مشرانوجرگه خواستار رفع نارسایی ها و کمبودیها در معارف شد
author avatar
16 Jun 2019 - 16:16

کابل(پژواک، ۲۶جوزا ۹۸): مشرانوجرگه نارسایی ها و کمبودی ها در بخش های مختلف وزارت معارف را جفا در حق فرزندان کشور دانسته، خواستار حل معضلات در این سکتور گردید.

مشرانوجرگه برای حل معضلات در راستای کمبود کتب درسی، نداشتن ساختمان برای مکاتب، پائین بودن کیفیت درس در مکاتب خصوصی، بی سرپناهی معلمین و پائین بودن امتیازات این قشر، میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف را، به نشست امروز جرگه فرا خواندند تا  دراين موارد پاسخ دهد.

محی الدین منصف عضو مشرانو جرگه، در جلسه امروز مشرانو جرگه، با نگرانی از کمبود کُتب درسی گفت که در حال حاضر، نه تنها در ولایات بلکه در مرکز نیز شاگردان با کمبود کتب درسی مواجه اند.

وی، با اشاره به تخریب و نداشتن ساختمان مکاتب در برخی ولایات، افزود: «ضمن آنکه برخی مکاتب در گذشته تعمیر نداشتند، اخیراً در اثر سرازیر شدن سیلاب ها، ساختمان برخی مکاتب نیز تخریب گردیده و شاگردان با مشکلات فراوان روبه رو اند.»

آمنه افضلی دیگر عضو مشرانو جرگه، با انتقاد از غصب زمین های توزیع شده برای استادان گفت که نمره های توزیع شده برای معلمین، توسط شماری از زورمندان غصب شده اند.

همچنان شمارى ديگر از اعضای مشرانو جرگه، با انتقاد از کمبود معلمین، پائین بودن امتیازات و اعتصاب معلمین، خواستار رسیدگی به مشکلات موجود گردیدند.

محمد علم ایزدیار نایب اول مشرانو جرگه نیز از کیفیت پائین تدریس درمکاتب خصوصی نگرانی کرده گفت که مکاتب خصوصی به جای توجه به کیفیت درس، بیشتر در فکر به دست آوردن پول اند.

با این حال، میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف گفت که وزارت معارف، ظرفیت حل چنین مشکلات را به تنهایی ندارد، باید در این خصوص با معارف همکاری صورت گیرد.

وی، با بیان اینکه اين وزارت به ۹۰ میلیون کُتب درسی نیاز دارد، خاطر نشان کرد که بیش از ۱۲ میلیون کتاب چاپ گردیده و توزیع آن جریان دارد و تلاش ها برای چاپ متباقی کتب ادامه دارد.

به گفته او، صلاحیت چاپ کتب به دست معارف نیست که این کار، باعث بروز مشکلات در توزیع کتب درسی در معارف شده است.

موصوف، از نیازمندی حدود ۷۰ هزار معلم در معارف کشور، خبر داده گفت که تاکنون هشت هزار معلم استخدام شده اند و استخدام ۱۱ هزار دیگر زیر کار است.

او تصریح کرد که به دلیل کمبود استاد در بعضی مکاتب، تعداد شاگردان را در صنف ها افزایش داده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر