زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بریتانیا از پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می کند

بریتانیا از پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می کند

author avatar
17 Jun 2019 - 20:26
بریتانیا از پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می کند
author avatar
17 Jun 2019 - 20:26

کابل(پژواک،۲۷جوزا۹۸):رئیس‌جمهور غنی ضمن قدردانی ازهمکاری‌های دوامدار حکومت بریتانیا برای افغانستان می گوید که نقش حکومت بریتانیا در ایجاد اجماع منطقوی در رابطه به پروسه صلح افغانستان مهم و ارزنده می باشد.

در خبرنامه ای که از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس خبری پژواک رسیده،آمده است که رئیس جمهور محمد اشرف غنی عصر امروز دوشنبه با خانم ترزامی صدر اعظم بریتانیا دیدار کرد.

منبع می نویسد که در این دیدار هر دو طرف در مورد پروسۀ صلح، انتخابات ریاست‌جمهوری و تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بحث نموده اند.

رئیس‌جمهور غنی از همکاری‌های دوامدار حکومت بریتانیا برای افغانستان ابراز امتنان نموده گفت که نقش حکومت بریتانیا در ایجاد اجماع منطقوی در رابطه به پروسه صلح افغانستان مهم و ارزنده می باشد.

غنی افزود که انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در زمان معین آن به‌گونۀ شفاف برگزار می‌گردد.

از سویی هم خانم ترزامی گفت که کشورش برعلاوۀ پیشتبانی از پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، برای ایجاد اجماع منطقوی در رابطه به صلح افغانستان تلاش و از آن حمایت می‌کند.

خانم ترزامی می افزاید که حکومت بریتانیا از برگزاری انتخابات شفاف و سراسری در افغانستان نیز حمایت می کند.

وی علاوه کرد که بریتانیا به همکاری و تعهداتش برای نیروهای امنیتی و دفاعی ادامه خواهد داد.

همچنان رئیس جمهور محمد اشرف غنی با خانم پینی موردانت وزیر دفاع بریتانیا نیز دیدار کرد و  دوجانب در رابطه به تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بحث نموده اند.

رئیس‌جمهور غنی از همکاری‌های حکومت بریتانیا به نیروهای امنیتی و دفاعی به خصوص قطعات خاص افغانستان قدردانی نمود ه گفت که اصلاحات در نهادهای امنیتی و دفاعی افغانستان نتیجه‌بخش بوده‌است.

رئیس‌جمهور کشور افزود که پولیس افغانستان در حال مسلکی‌شدن است و در این بخش از وزارت دفاع بریتانیا خواستار همکاری‌های بیشتر گردید.

خانم پینی موردانت می گوید که کشورش به همکاری‌ها در بخش‌های مبارزه با تروریزم بین‌المللی، تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ادامه خواهد داد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر