زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ده ها پروژه در ولسوالی جنگ زده بتی کوت ننگرهار افتتاح شد

ده ها پروژه در ولسوالی جنگ زده بتی کوت ننگرهار افتتاح شد

author avatar
17 Jun 2019 - 16:43
ده ها پروژه در ولسوالی جنگ زده بتی کوت ننگرهار افتتاح شد
author avatar
17 Jun 2019 - 16:43

 

جلال آباد (پژواک، ۲۷ جوزا ۹۸ ): در ولسوالی جنگ زده بتی کوت ننگرهار، به شمول ۲۱ مکتب  کار ساخت پروژه های معارف، زراعت، انکشاف دهات و شماری دیگر از بخش ها آغاز شد.

مقامات میگویند که این پروژه ها به رهبری ریاست سکتوری از سوی ریاست های انکشاف دهات، معارف و زراعت تطبیق میشود.

سنگ تهداب این پروژه ها با سفر شماری از رییسان، به تاریخ ۲۷ جوزا به این ولسوالی گذاشته شد، که ضمن خوش آمد گویی در کنار آن، خواهان امنیت در مناطق خویش شدند.

فضل ربی حمیم رییس سکتوری ننگرهار، در هنگام افتتاح این پروژه ها به آژانس پژواک گفت این پروژه ها بر مبنای همان وعده های رییس جمهور تطبیق  میشود که با مردم ننگرهار داده بود.

نامبرده افزود که این پروژه ها شامل ۲۱ مکتب، ۱۴ کیلو متر سرک، ۱۲۰۰ متر دیوال استنادی و ۲۴ چاه آب میباشد که در چند ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

انجنیر مجیب الرحمن ضیا رییس انکشاف دهات ننگرهار گفت این پروژه ها از راه برنامه همبستگی ملی تطبیق میشود، که بیشتر با رضایت مردم و طبق ضرورت آنها پلان میشود.

وی افزود که مکاتب یک بخش برنامه اقرا وزارت معارف معارف میباشد که با ساخت آن، هزار ها شاگرد مکتب که اکنون در زیر آسمان سبز درس میخوانند، صاحب ساختمان مکتب خواهند شد.

زاهد الله مسوول پروگرام همبستگی ملی در زون شرق گفت که در ساخت این ۲۱ مکتب، ۱۲۰ میلیون افغانی مصرف خواهد شد، و مصرف پولی دیگر پروژه ها بعد از تکمیل کار معلوم خواهد شد.

در همین حال حسیب الله شینواری رییس معارف ننگرهار گفت که در کنار این مکاتب، سال جاری یک مرکز آموزشی برای معلمان زن در این ولسوالی هم اعمار خواهد شد، و پروسه تسلیمی شهرک ها به معلمان نیز آغاز خواهد شد.

مردم محل از آغاز کار این پروژه ها خوش اند؛ اما میگویند که از هر چه بیشتر به امنیت ضرورت دارند که باید حکومت توجه جدی به امنیت نماید.

یک بزرگ قومی به نام ملک محمد گفت که مردم این ولسوالی در کنار پروژه های زراعت، بازسازی، معارف و صحت، به دیگر پروژه ها نیز ضرورت دارند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر