زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله: رهایی زندانیان به هدف کمپاین های انتخاباتی، موثریت نخواهد داشت

عبدالله: رهایی زندانیان به هدف کمپاین های انتخاباتی، موثریت نخواهد داشت

author avatar
17 Jun 2019 - 13:25
عبدالله: رهایی زندانیان به هدف کمپاین های انتخاباتی، موثریت نخواهد داشت
author avatar
17 Jun 2019 - 13:25

کابل (پژواک، ۲۷ جوزا ۹۸): رئیس اجرایی حکومت، رهایی زندانیان طالب از سوی حکومت را حسن نیت به خاطر تامین صلح در کشور دانست؛ اما گفت که هرگاه این اقدام به هدف کمپاین های انتخاباتی صورت گیرد، موثریت نخواهد داشت.

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت، امروز در نشست شورای وزیران در قصر سپیدار در کابل گفت که رهایی زندانیان طالب، به خاطر حسن نیت و پیشرفت بهتر پروسه صلح صورت گرفته است؛ امید که شکل کمپاینی را به خود نگیرد.

وی  افزود که نباید رهایی زندانیان، جنبه انتخاباتی داشته باشد؛ در غیر آن تاثیر اصلی خود را از دست می دهد؛ اما با توجه به حساسیت های انتخاباتی، باید در طریق و شیوه‌ های کاری، بازنگری به عمل آید تا جنبه کمپاینی به خود نگیرد.

موصوف افزود: «با در نظرداشت اینکه ۴۰ سال از جنگ در کشور می گذرد، ارادۀ ما این نیست که هزاران نفر، تمام عمر در زندان باقی بمانند و یا جنگ ادامه پیدا کند.»

وی با ابراز تاسف خاطر نشان کرد، آنچنانی که مردم افغانستان از صلح توقع و انتظار داشتند تاکنون برآورده نشده است؛ اما علاقه مندی براى تامین صلح در افغانستان، منطقه و جهان روز تا روز در حال افزایش است.

او تصریح کرد: «اجماع عمومی منطقه یی در حمایت از پروسه صلح افغانستان و جلوگیری از تهدیدات مشترک، وجود دارد و این یک فرصت خوبی به کشور ماست و با این اجماع، می‌توانیم که فشار لازم را بالای طالبان و حامیان شان بیاوریم تا گفتگوها به نتیجه مثبت برسد.»

عبدالله، اجماع به وجود آمده را در مورد پروسه صلح، یک فرصت مناسب خوانده گفت که صلح به یک نفر تعلق ندارد و هیچ کسی نمی تواند به تنهایی قهرمان صلح باشد، تمامی شهروندان خواستار تامین صلح اند و باید نمایندگی خوب، از مردم در تامین صلح صورت بگیرد.

رئیس اجرایی حکومت، با اشاره به آغاز ثبت نام تقویتی رای دهندگان برای انتخابات ریاست جمهوری، گفت که تمامی نهادهای امنیتی و ذیدخل در انتخابات، وظیفه دارند که با کمیسیون مستقل انتخابات در پروسه ثبت نام تقویتی، همکاری نزدیک داشته باشند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر