زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تا حال هيچ حزبى از روند ثبت نام تقويتى راى دهنده گان نظارت نکرده است

تا حال هيچ حزبى از روند ثبت نام تقويتى راى دهنده گان نظارت نکرده است

author avatar
18 Jun 2019 - 13:37
تا حال هيچ حزبى از روند ثبت نام تقويتى راى دهنده گان نظارت نکرده است
author avatar
18 Jun 2019 - 13:37

کابل (پژواک، ٢٨جوزا ٩٨): کمیسیون انتخابات، از آمادگى ها براى نظارت و مشاهده از روند انتخابات رياست جمهورى خبر داد و ضمن مهم خواندن نظارت گفت که تاکنون، هيچ حزب سياسى از روند ثبت نام نظارت نکرده است.

قراراست که انتخابات رياست جمهورى، به تاريخ ششم ميزان سال روان برگزار گردد. ثبت نام تقويتى راى دهنده گان در ١٨ جوزا در مرکز و ولايات کشور آغاز شده است.  

حبيب الرحمان ننگ رئيس دارالانشاى کميسيون مستقل انتخابات، امروز درنشست مشترک کميسيون با احزاب سياسى، نهاد­هاى مدنى، نمايندگان رسانه ­ها، نهادهاى ناظر انتخاباتى و نمايندگان نامزدان، گفت که تا حال از پروسه ثبت نام تقويتى، هيچ کدام حزب سياسى نظارت نکرده است.

وى نظارت و مشاهده از سوى نهادهاى ناظر، احزاب سياسى و غيره را مهم ارزيابى کرده و گفت: «مسئوليت ما است و ما وعده مى سپاريم که تمام تسهيلات و فرصت ها را براى نظارت و مشاهده شما فراهم سازيم.»

همچنان موصوف افزود که نامزدان و راى دهندگان نيز مسئوليت دارند که تمام پروسه انتخابات را نظارت کنند و مشکلات موجود را با کميسيون شريک سازند.

ننگ گفت: «با هر کسى که در انتخابات خلاف ورزى کند، خلاف قانون عمل کند، جدى برخورد مى شود و به لوى څارنوالى معرفى خواهد شد.»

او افزود تمام کسانى که مى خواهند در پروسه انتخابات نقش نظارتى و مشاهداتى داشته باشند، بايد براى اخذ اعتبارنامه به کميسيون مراجعه کنند.

به گفته وى، در انتخابات ولسى جرگه ٢٨ و ٢٩ ميزان سال ١٣٩٧، تخطى هاى زياد در بخش نظارتى وجود داشت؛ اما نبايد در انتخابات پيش روى رياست جمهورى، اين چنين مشکلات وجود داشته باشد.

موصوف خاطر نشان کرد که قرار است ظرفيت ديتابيس اين کميسيون، براى توزيع تا يک ميليون کارت براى نظارت کننده گان و مشاهدين بلند برده شود.

ننگ به آژانس خبرى پژواک گفت که هنوز مشخص نيست که به چه تعداد ناظرين و مشاهدين، کارت توزيع مى شود.

عبدالخبير مومند رئيس ارتباط خارجه کميسيون مستقل انتخابات، در اين نشست گفت که در انتخابات گذشته ولسى جرگه در کنار سايرمشکلات، چالش هاى تخنيکى چون ضعيف بودن انترنت، ديتابيس و غيره نيز وجود داشت؛ اما اکنون براى حل اين مشکلات تدابير لازم گرفته شده است.  

موصوف افزود که براى ايجاد سهولت، پروسه توزيع کارت هاى نظارتى از طريق آنلاين نيز انجام مى شود و متقاضى مى تواند اسناد مورد نياز را از اين طريق به کميسيون بفرستد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر