زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در هلمند و کندهار ٥٣ مرکز صحى فرعى ايجاد مى شود

در هلمند و کندهار ٥٣ مرکز صحى فرعى ايجاد مى شود

author avatar
18 Jun 2019 - 17:21
در هلمند و کندهار ٥٣ مرکز صحى فرعى ايجاد مى شود
author avatar
18 Jun 2019 - 17:21

کابل (پژواک، ٢٨ جوزا ٩٨): پنجاه و سه مرکز صحى فرعى به هزينۀ ٣.٩ ميليون دالر امريکايى در ولايت هاى هلمند و کندهار ايجاد مى شود و با ايجاد اين مراکز، بيش از ٣٠٠ هزار تن، از خدمات اساسى صحى مستفيد خواهند شد.   

 در خبرنامۀ وزارت صحت عامه آمده است که تفاهمنامه هاى ايجاد اين مراکز، امروز ميان داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه، سید حسین هاشمی نمایندۀ مؤسسۀ «باران» و احسان الله باور مسئول مؤسسه «برک» امضا شد.

منبع نوشته است که به اساس اين تفاهمنامه ، ٢٣ مرکز صحى فرعى  از سوى موسسه باران در کندهار و ٣٠ مرکز صحى فرعى از سوى موسسه برک در هلمند ايجاد خواهد شد.

به نقل از خبرنامه؛ از طريق اين مراکز در ولایت هلمند حدود۱۸۰ هزار و در ولایت کندهار نزدیک به ۱۳۰هزار تن از خدمات اساسى صحى مستفيد خواهند شد.

 در خبرنامه آمده است که در این مراکز، مراقبت‌های قبل و بعد از ولادت، واکسين، تداوی امراض ساری و غیر ساری معمول، ارایه تعلیمات صحی و بلند بردن سطح آگاهی عامه به خاطر وقایه و پیشگیری از امراض انجام مى شود.

همچنان منبع نوشته است در صورتى که زمينه تداوى بيماران در اين مراکز مساعد نباشد، سيستم رجعت دهى به شفاخانه هاى بزرگ دولتى نيز مساعد مى باشد.

منبع نوشته است که علاوه بر ایجاد این مراکز صحی، فراهم سازی تجهیزات طبی، آموزش کارکنان صحى و ارتقای ظرفیت کارمندان مسلکی صحی این مراکز نیز شامل تفاهمنامه مى باشد که در مجموع  بیش از  ٣.٩ ميلیون دالر امريکايى هزینۀ دارد.

به اساس معلومات منبع، هزينۀ يادشده از بودجه وزارت صحت عامه پرداخت مى گردد.

داکتر فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه در اين مراسم گفت: «مردم افغانستان به خصوص در مناطق دوردست و محروم کشور، حق دارند که به خدمات صحى دسترسی بهتر داشته باشند و ما از هیچ نوع خدمت رسانی به آن‌ها دریغ نخواهیم کرد.»

وى  گردش ویروس فلج کودکان (پولیو) در اين دو ولایت‌ را نگران کننده خواند و اظهار اميدوارى کرد که با ايجاد اين مراکز، خدمات واکسين گسترش يافته و از گسترش گردش اين ويروس جلوگيرى شود.   

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر