زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مردم: روند ثبت نام تقویتی درپکتیکا به کندی پیش میرود

مردم: روند ثبت نام تقویتی درپکتیکا به کندی پیش میرود

author avatar
18 Jun 2019 - 20:41
مردم: روند ثبت نام تقویتی درپکتیکا به کندی پیش میرود
author avatar
18 Jun 2019 - 20:41

شرن (پژواک، ۲۸جوزا ۹۸): باشندگان و اعضای جامعه مدنی پکتیکا می گویند که روندثبت نام تقویتی رایه دهندگان انتخابات ریاست جمهوری دراین ولایت به کندی، به پیش میرود، اگر دراین عرصه توجه صورت نگیرد، شماری زیاد ساکنین این ولایت، ازاین پروسه ملی بې بهره خواهند شد.

یوناما، نشستی را پیرامون نقش نهادهای مدنی و رسانه ها در انتخابات ریاست جمهوری تدویر نموده بود.

عظمت کتوازی یکتن از فعالان مدنی در این نشست گفت که کمیسیون مستقل انتخابات در عرصه آگاهی دهی عامه، افراد فاقد ظرفیت را گماشته که وظیفه محوله شان را به درستی انجام نمی دهند.

نامبرده افزود که روند ثبت نام تقویتی باید تمدید شود و در مناطق متباقی این ولایت نیز مراکز ثبت نام ایجاد شوند تا دسترسی مردم به آن سهل شود.

هارون باور، رییس کمیسیون مستقل انتخابات پکتیکا گفت که برای برنامه آگاهی عامه مبلغین را استخدام نموده و درهمه ولسوالی ها وظایف شان را به پیش می برند.

به قول وی، مشکلات وجود دارد، ولی آنها مشکلات مربوط به روند ثبت مردم را با دفترمرکزی در میان گذاشته است.

تاج محمد رییس انجمن جوانان ولسوالی برمل گفت که تاکنون هیچ کارمند کمیسیون مستقل انتخابات را در ولسوالی خود مشاهده نکرده تا پیرامون روندثبت نام تقویتی و  انتخابات به مردم معلومات ارائه کند.

فیض محمد قانونی باشنده ولسوالی سروبی پکتیکا ابراز نگرانی کرد که اگر روند ثبت نام تقویتی از سوی کمیسیون به همین روال ادامه یابد، شماری اندک مردم درانتخابات ریاست جمهوری اشتراک خواهند ورزید.

نامبرده علاوه می کند که مراکز ثبت نام در ساحات فعال شده که به سبب محدودیت های کلتوری، زنان به آن رسیدگی کرده نمی توانند.

محمدخان کتوازی یکتن از متنفذین قومی می گوید که در روند پیشین ثبت نام، باشندگان زیاد پکتیکا تذکره های شان را ثبت نکرده و پروسه کنونی هم خیلی کمرنگ ادامه دارد.

هارون باور رییس کمیسیون مستقل انتخابات پکتیکا نیز پذیرفت که در برخی بخش ها فعالیت به گونه درست انجام نمی شود، ولی دفتر ولایتی تلاش میورزد تا مسوولیت های محوله اش را طور خوب اجرا کند.

وی علاوه می کند که برای آگاهی مردم، از طریق رادیوهای محلی اعلانات پخش می شود و در تمام ولسوالی ها پیرامون اطلاع رسانی به مردم، ابلاغ کنندگان توظیف شده تا مردم برتذکره هایشان برچسپ نصب کنند و در انتخابات آینده طور وسیع اشتراک ورزند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر