زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برنامه «وطندار» به هدف ایجاد وحدت وهمدلی در بامیان راه اندازی شد

برنامه «وطندار» به هدف ایجاد وحدت وهمدلی در بامیان راه اندازی شد

author avatar
19 Jun 2019 - 16:35
برنامه «وطندار» به هدف ایجاد وحدت وهمدلی در بامیان راه اندازی شد
author avatar
19 Jun 2019 - 16:35

بامیان(پژواک، ۲۹جوزا ۹۸): برنامه ای تحت نام «وطندار» به هدف ایجاد وحدت و همدلی در میان شهروندان و آشنایی با فرهنگ بامیانی ها، در آن ولایت راه اندازی شد.

این برنامه با اشتراک ۶۰ تن از جوانان ۱۶ ولایت شمال و جنوب افغانستان، از سوی ریاست حمایت های مردمی ارگان های محلی ولایت بامیان، برای سه روز راه اندازی شده است.

محمد اصغر وفا یکی از برگزار کننده گان این برنامه، به آژانس خبری پژواک گفت که هدف از راه اندازی این برنامه تقارب فرهنگ ها، تبادل افکار، ایجاد همدلی میان شهروندان، عبور از اندیشه قومی به مفکوره ملی می باشد.

موصوف افزود که احیای روابط اجتماعی، ارتقای ظرفیت جوانان در حل منازعات و اختلافات و ایجاد فضای صمیمی و وطنی، از دیگر اهداف این برنامه می باشد.

بازدید از ساحات تاریخی، برگزاری شب شعر، نمایش تصویر بودا، تیاتر، موسیقی محلی و آهنگ؛ از جمله برنامه هايی می باشد که در روزهای آینده در نظر گرفته شده است.

محمد طاهر زُهیر والی بامیان، با تشکر از تمامی اشتراک کننده گان، ابراز امیدواری کرد که جوانان در روزهايی که در بامیان هستند، از دیدن مناظر منحصر به فرد این ولایت لذت برده و پیام همدلی، هم پذیری، صلح و امنیت را از این  ولایت به ولایات خود ببرند.

وی افزود: «این جوانان اند که با نیروی فکری شان، می توانند برای هموطنان خود همدلی، وحدت و صلح را به بار آورند.»

صیاد نبی زاده یک تن از اشتراک کننده گان بدخشان در برنامه «وطندار» گفت: «با اشتراک در این برنامه، در یافتیم که مردم بامیان درد مردم کشور را درک کرده و خواستار همدلی در بین سایر شهروندان شده اند.»

ظفرخان رستم خیل یکی دیگر از اشتراک کننده گان از ولایت کاپیسا نیز گفت که این برنامه برای ایجاد وحدت و همدلی در بین اقوام خیلی موثر است.

رستم افزود: «ما پیام همدلی را به ولایت های خویش از بامیان می بریم، تا چنین برنامه ها در سطح کشور راه اندازی گردد.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر