زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“در غورماچ بادغیس دستکم ۷۰ مخالف مسلح دولت کشته و زخمی شده اند”

“در غورماچ بادغیس دستکم ۷۰ مخالف مسلح دولت کشته و زخمی شده اند”

author avatar
19 Jun 2019 - 18:51
“در غورماچ بادغیس دستکم ۷۰ مخالف مسلح دولت کشته و زخمی شده اند”
author avatar
19 Jun 2019 - 18:51

میمنه(پژواک، ۲۹ جوزا ۹۸): منابع امنیتی در شمال کشور، از کشته و زخمی شدن بیش از ۷۰ طالب مسلح به شمول ۱۶ قوماندان این گروه در ولسوالی غورماچ ولایت بادغیس خبر می دهند.

جگرن محمد حنیف رضایی مسئول مطبوعات قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال، به پژواک گفت که در نتیجه عملیات قطعات خاص اردوی ملی و ضربات هوایی نیروهای حمایت قاطع بالای قرارگاه و محلات مخالفین مسلح در ساحات مربوط به «قلعه ولی» ولسوالی غورماچ ولایت بادغیس، بیش از ۷۰ مخالف مسلح دولت کشته و زخمی شده اند.

موصوف افزود که تاکنون هویت ۲۶ طالب به شمول ۱۶ تن از قوماندانان این گروه تثبیت شده است.

وی علاوه نمود که حاجی ملا مسئول کمیسیون نظامی طالبان برای غورماچ، ملا تورجان قوماندان، قاری سورگل قوماندان، قاری رحم الدین قوماندان، قاری حبیب الله قوماندان، غلام سرور سرگروپ، گل محمد قوماندان، نور محمد سرگروپ، سیداگل سرگروپ، عبدالخالد قوماندان محلی، سردار سر گروپ ۳۰ نفری، ملا ستار قوماندان، ملاعبدالرحیم قوماندان طالبان بادغیس، ملا عبدالرؤف قوماندان محلی، یارمحمد سرگروپ و ملا عِوض سرگروپ در میان کشته شدگان اند.

او خاطر نشان کرد که از شروع عملیات که شب گذشته آغاز شده است، تاکنون ۹ ضربه هوای توسط نیروهای حمایت قاطع قرارگاه های حاجی عبدالرحیم ولسوال نامنهاد و قوماندان قطعه سرخ طالبان برای ولسوالی غورماج اجرا شده است، که نامبرده زخمی و شماری از افرادش از بین رفته اند.

یک تن از قوماندانان طالبان در ولسوالی غورماچ، دیسانت نیروهای امنیتی و حمله هوایی را تایید کرده و گفت که ۹ طالب به شمول مولوی تورجان کشته؛ اما به دیگران آسیبی نرسیده است.

ولسوالی غورماچ مربوط ولایت بادغیس است که بیش از ۱۰ سال شامل تشکیل اداری ولایت فاریاب بود؛ اما پس از ۵ سال محاصره و قطع راه ارتباطی این ولسوالی با بادغیس و فاریاب، سرانجام یک سال قبل تمام نیروها و تشکیلات حکومتی بیرون کشیده شده است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر