زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۲۵۰۰ خانم در شکردره کابل از دورۀ آموزشى شش ماهۀ فارغ شدند

۲۵۰۰ خانم در شکردره کابل از دورۀ آموزشى شش ماهۀ فارغ شدند

author avatar
19 Jun 2019 - 17:04
۲۵۰۰ خانم در شکردره کابل از دورۀ آموزشى شش ماهۀ فارغ شدند
author avatar
19 Jun 2019 - 17:04

کابل (پژواک، ۲۹ جوزا ۹۸) در ولسوالی شکردره ولایت کابل، ۲۵۰۰ خانم از يک دورۀ آموزشى شش ماهۀ سوادآموزى و پروسس خشک کردن میوه ها و سبزیجات فارغ گرديد.

اين برنامه، از سوى "موسسه افغان ها برای فردا " راه اندازى شده بود.

نگینه یاری رِيیس  اين موسسه، امروز در نشستى که به همين مناسبت در شهر کابل تدوير يافته بود، گفت که هدف اين دورۀ آموزشى، رشد اقتصادی زنان روستایی  و آغاز تجارت کوچک  براى آنها بود.

وی افزود که براى اين خانم ها در قريه هاى مختلف، از سوى استادان زن در بخش هاى سواد آموزی، حفظ الصحه، بسته بندی و خشک کردن میوه جات و سبزیجات آموزش داده شده است.   

به گفته خانم یاری، اين خانم ها به میوه هايى چون توت،  آلو بخارا، الوچه، انگور، زردآلو، سیب  و سبزیجاتى چون مرچ، رومی، نعنا، زیره و غيره دسترسى دارند، ولی آنها نمی توانستند به شکلى آن را خشک، بسته بندى و به بازار عرضه کنند.

یاری در ادامه سخنان خود گفت:  "برای خشک کردن سیستماتیک این میوه ها، ماشین های  آفتابى خشک کردن ميوه ها و سبزيجات برای خانم ها توزیع شده است.   

وی افزود که "موسسه افغان ها برای فردا" تلاش دارد که در آینده نيز همچو برنامه ها را در مناطقى که خانم ها بیشتر به میوه جات و سبزیجات دسترسی دارند، برگزار نماید.

فرشته یک تن از اشتراک کننده های این برنامه، به آژانس خبری پژواک گفت با وجودی که در قريه ها خانم ها به منابع بیشتر عایداتی دسترسی دارند؛ اما با مشکلات زیاد اقتصادى هم روبرو اند؛ زيرا نمى دانند که چگونه از این میوه ها و سبزیجات استفادۀ درست کنند.

به گفته  فرشته، اگر در قريه ها این چنين برنامه ها برگزار شود، خانم ها می تواند خودکفا شوند و یک مبنع عایداتی خوب داشته باشند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر