زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمیسیون انتخابات: برخى اشخاص در ارگ اسناد قانونی اين کمیسیون را معطل نموده اند

کمیسیون انتخابات: برخى اشخاص در ارگ اسناد قانونی اين کمیسیون را معطل نموده اند

author avatar
20 Jun 2019 - 15:28
کمیسیون انتخابات: برخى اشخاص در ارگ اسناد قانونی اين کمیسیون را معطل نموده اند
author avatar
20 Jun 2019 - 15:28

کابل (پژواک، ٣٠ جوزا ٩٨): معاون کمیسیون مستقل انتخابات ادعا کرد، کسانی در ارگ هستند که اسناد قانونی اين کمیسیون را معطل نموده و در مورد اسنادی که هیچ نوع توجیه قانونی ندارند، تلاش می کنند که منظوری آن به سرعت انجام بگیرد.

اين اظهارات را مولانا عبدالله معاون کمیسیون مستقل انتخابات، امروز در یک نشستی خبری بيان داشت.

وی گفت در بسیاری از موارد افرادی به صورت گزینشی در کميسيون انتخاب و امر تقرری آنها داده می شود.

او ميگويد: "شماری از داوطلبان که در پروسه رقابتی برای وظیفه در این کمیسیون کامیاب شده اند، اسناد آنان برای منظوری به ریاست جمهوری پیشنهاد نمی شود و اگر پیشنهاد هم می شود، بدون کدام دلایل در ادارات ارگ به معطل قرار داده می شود."

وى افزود: "بعضی از مامورین که قبلاً در دارالانشاء کمیسیون مستقل انتخابات و یا در بعضی اداراتی دیگر انجام وظیفه می نمودند و بنابر رفتار سوء از وظایف شان برکنار شده بودند، اینها به اساس قوانین نافذ تا دو سال دیگر در ادارت دولتی نمی توانند انجام وظیفه نماید؛ اما به هر ترتیبی که بودند، دوباره شامل وظایف دولتی شده اند که این عمل باعث نگرانی مردم شده است."

او علاوه کرد، این افراد حتی می تواند که بعد از برکناری در ظرف یک هفته امر سرپرستی یک ریاست را در کميسيون انتخابات از ارگ ریاست جمهوری بدست بیاورند.

به گفته معاون کمیسیون انتخابات، در این میان افرادی هم هستند که سال قبل در محلات کاری شان به فساد متهم شده بودند که نه به څارنوالی معرفی شدند و نه هم از وظایف شان برکنار شدند.

مولانا عبدالله گفت، بعضی از بست های کمیسیون مستقل انتخابات که قبلاً به اعلان گذاشته بود، معطل شده است و بست های خالی دارالانشاء هم بنابر دلایل نامعلوم به اعلان گذاشته نمی شود.

به گفتۀ موصوف، قانون جدید انتخابات پیش بینی کرده که برای استخدام یک طرزالعمل بین دو کمیسیون مستقل انتخابات و اصلاحات اداری در نظر گرفته شود و توسط این طرزالعمل استخدام مامورین دایمی کمیسیون مستقل انتخابات صورت بگیرد.

اما شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ارگ ریاست جمهوری به آژانس خبری پژواک گفت، تمام مقرری ها در کمیسیون مستقل انتخابات از سوی کمیسیون اصلاحات ادارى صورت می گیرد و ارگ در این مورد هیچ مداخله ای نمی کند.

وی افزود که در ارگ ریاست جمهوری هیچ نوعی اسنادی کميسيون انتخابات به معطل گذاشته نشده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر