زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کارجغل اندازی سرک درشهر میمنه آغاز وسه پروژه براى زنان دردايکندى افتتاح گرديد

کارجغل اندازی سرک درشهر میمنه آغاز وسه پروژه براى زنان دردايکندى افتتاح گرديد

author avatar
22 Jun 2019 - 19:10
کارجغل اندازی سرک درشهر میمنه آغاز وسه پروژه براى زنان دردايکندى افتتاح گرديد
author avatar
22 Jun 2019 - 19:10

میمنه (پژواک، اول سرطان ۹۸) کارجغل اندازی بيش از سه کيلومتر سرک در شهرمیمنه امروز آغاز شد و سه پروژه برای بهبود وضعیت اقتصادی زنان دایکندی به بهره برداری رسید.

عبدالمقیم راسخ معاون مقام ولایت فاریاب، به آژانس خبرى پژواک گفت: "این سرک از کمربند ورودی میمنه – مزار به سمت جنوب شهر میمنه تا ساحه یکه توت، آخرین قریه ناحیه اول به طول ۳/۲ کیلومتر و شامل دو پلچک می باشد."

وی افزود که این پروژه به هزینه شش و نیم میلیون افغانی، از جانب اداره امور مهاجرین در هماهنگی مقام ولایت، از سوی دفتر UNHCR  تمویل و توسط موسسه ORD  تطبیق می گردد.

 محمد رحيم رئیس امور مهاجرین و عودت کننده گان فاریاب گفت: "در ساحه ای که این پروژه تطبیق می گردد، باشندگان آن کسانی اند که به دلیل ادامه جنگ و خشکسالی ها از ولسوالی ها بیجا شده، در ناحیه اول آمده، زمین خریدند و خانه ساختند؛ اما از برخی خدمات اجتماعی چون سرک، برق و آب آشامیدنی محروم بودند و امروز برای حل مشکل آن، در جغل اندازى سرک اقدام گردید."

عبدالرحمن وکیل منطقه یکه توت، به آژانس خبری پژواک گفت که بیش از یکصد فامیل در زمستان، از گل و لای و در تابستان از خاکباد در مشکل بودند که با تکميل پروژه جغل اندازی، از این مشکلات رهایی خواهند یافت.

طبق يک خبر ديگر، سه پروژه برای بهبود وضعیت اقتصادی زنان دایکندی به بهره برداری رسید.

مسوولان ریاست امور زنان دایکندی مى گويند که با همکاری مالی موسسه اکسفام سه پروژه‌ای به ارزش ۵۳هزار دالر امریکایی برای بهبود وضعیت اقتصادی زنان در باغ زنانه این ولایت عملى شده است .

بگفته منبع این پروژه ها شامل؛ ساخت ۶ باب دکان برای فروش محصولات زراعتی و صنایع دستی زنان، ایجاد مرکز منابع معلوماتی و راه اندازی رستورانت باغ زنانه دایکندی می‌باشند.

ذکیه رضایی رئیس امور زنان دایکندی به آژانس خبرى پژواک گفت که کار پروژه‌های متذکره، حدود ۴ ماه قبل آغاز وتوسط موسسه خیریه بشری تکمیل و امروز به بهره‌برداری سپرده شدند.

برپايه معلومات رئیس زنان، مرکز منابع معلوماتی مجهز با۱۰ پایه کامپیوتر ومتصل به انترنت می باشد ، کتابخانه‌ی این مرکزبا بیش از يکهزار جلد کتاب مختلف تجهیز و همچنان رستورانت این باغ زنانه با امکانات لازم تجهیز و فعال گردیده است.

او گفت، از طریق این پرژه‌ها ،زمینه کاری مستقیم برای ۲۰ بانوان فراهم شده اند که روی بهبود وضعیت اقتصادی آنان اتاثیر مثبت خواهد گذاشت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر