زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«سرمايه گذاران قزاقى نبايد فرصت سرمايه گذارى در افغانستان را از دست دهند»

«سرمايه گذاران قزاقى نبايد فرصت سرمايه گذارى در افغانستان را از دست دهند»

author avatar
25 Jun 2019 - 15:58
«سرمايه گذاران قزاقى نبايد فرصت سرمايه گذارى در افغانستان را از دست دهند»
author avatar
25 Jun 2019 - 15:58

کابل(پژواک، ٤ سرطان ٩٨): مقام هاى قزاقستانى، در کنفرانس تواصل تجارتى افغانستان- قزاقستان، ضمن تاکيد بر گسترش روابط تجارى با افغانستان، گفتند که موانع موجود در فرا راه تجار افغان در قزاقستان را رفع مى کنند.  

دومين کنفرانس تواصل تجارتى افغانستان- قزاقستان، با اشتراک مقام­ها، ده ها تن از تجار و سرمايه گذاران دو کشور به هدف جذب سرمايه گذارى ها، گسترش روابط تجارتى و حل مشکلات تجار، امروز در کابل بر گزار شد.

ظهورالدين شيرزاد معين تجارتى وزارت صنعت و تجارت افغانستان، در اين نشست گفت که اين نشست به هدف گسترش روابط تجارتى ميان دو کشور برگزار شده و در آن، روى مشکلات تجار هر دو کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وى افزود که در افغانستان، ظرفيت بالاى سرمايه گزارى ها در بخش هاى زراعت، استخراج معادن، توليد انرژى وغيره وجود دارد و حکومت افغانستان آماده است که براى سرمايه گذاران خارجى و داخلى سهولت هاى خوب سرمايه گذارى را فراهم کند.

موصوف گفت که سرمايه گذاران قزاقستان، مى توانند در بخش توليد روغن در افغانستان سرمايه گذارى کنند؛ زيرا در افغانستان سويا، آفتاب پرست، پنبه وغيره کشت مى شود که مى توان از دانه هاى آن در توليد روغن استفاده کرد.

محمد يونس مهمند معاون اتاق تجارت و سرمايه گذارى افغانستان، در اين نشست گفت که در سال ٢٠١٨ ميلادى، روابط تجارتى ميان دو کشور به ٧٨٠ ميليون دالر امريکايى مى رسيد.

به گفته وى در سال گذشته به ارزش ٧٦٦ ميليون دالر امريکايى گاز، گندم و آرد وارد افغانستان شده و به ارزش ١٤ ميليون دالر امريکايى سنگ هاى قيمتى، قالين، قره قل، ميوه خشک، تازه و ترکارى از افغانستان به قزاقستان صادرشده است.  

او افزود: « اين ارقام نشان مى دهد که صادرات افغانستان به قزاقستان، بسيار کم است و بايد يک تعادل ايجاد شود.»

موصوف بدون ارايه جزييات افزود که تجار افغان، براى دريافت ويزه تجارتى قزاقستان به مشکل مواجه اند و تعرفه ها بالاى اموال تجار افغان بلند مى باشد. او از جانب قزاقستان خواست که جهت رفع اين مشکلات اقدام کند.

نورالدين اوخانوف نماینده خاص وزير صنعت و زيرساخت هاى قزاقستان و معاون هيئت مديره اتاق تجارت بين المللى آن کشور، در اين نشست گفت که روابط تجارتى ميان دو کشور در حال بهبود است.

وى افزود که در افغانستان، بازار خوب و زمينه خوب سرمايه گذارى براى تجار قزاقستان وجود دارد و بايد تجار و سرمايه گذاران قزاقستان، از فرصت هاى موجود در افغانستان استفاده نموده، صادرات شان را به افغانستان افزايش دهند و در داخل افغانستان سرمايه گذارى کنند.

موصوف افزود: «ما آماده هرنوع همکارى هستيم تا روابط تجارتى ميان ما گسترش يابد، ما آماده هستيم تا تمام موانع در عرصه را برداريم.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر