زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حکومت: برای تامین امنیت خبرنگاران و رسانه ها همه تلاش ها را به خرج می دهیم

حکومت: برای تامین امنیت خبرنگاران و رسانه ها همه تلاش ها را به خرج می دهیم

author avatar
25 Jun 2019 - 16:57
حکومت: برای تامین امنیت خبرنگاران و رسانه ها همه تلاش ها را به خرج می دهیم
author avatar
25 Jun 2019 - 16:57

کابل (پژواک، ۴ سرطان ۹۸): حکومت افغانستان گفت که برای تامین امنیت خبرنگاران، دفاتر رسانه ها و فعالیت های رسانه یی، تمام تلاش ها را انجام داده و ازهیچگونه تلاش در این عرصه دریغ نمی ورزد.

حکومت، این اظهارات را درحالی بیان داشته که شورای نظامی طالبان مسلح، دیروز به رسانه ها هشدار داده که از پخش اعلانات علیه آنها اجتناب ورزند و در صورت تخطی، از حملات برآنها نیز خبر داده اند.

خبرنامه اى که به تاریخ ۴ سرطان، از سوی دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری انتشار یافته، می نگارد که آزادی بیان، از دستاوردهای دولت و ملت افغانستان است که با متقبل شدن قربانی های زیاد، به دست آمده است.

منبع افزود که حکومت وحدت ملی، از طریق اقدامات مسئولانه همواره تلاش ورزیده تا از این ارزش پاسداری نماید و زمینۀ رشد آن را فراهم سازد.

در خبرنامه درج است که حکومت ازطریق "کميته مشترک حکومت و رسانه ها" و همچنان تصویب طرزالعمل مصئونیت خبرنگاران، برای تامین امنیت خبرنگاران، دفاتر رسانه ها و فعالیت های رسانه يی همه تلاش ها را به خرج داده ایم و از هیچ نوع تلاش دراین راستا دریغ نمی ورزیم.

حکومت اذعان کرده که حمله برآزادی بیان و صدورهشدار به رسانه ها تحت هرعنوان، خلاف ارزش های انسانی و اسلامی است.

ازجانب دیگر، وزارت امورداخله نیز ميگويد که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، اعلامیه طالبان مبنی بر هشدار به رسانه ها و خبرنگاران را شدیداً محکوم می نماید.

درخبرنامه درج است که رسانه ها و آزادی بیان، ازدستاوردهای عمده جمهوری اسلامی افغانستان تلقی می شود و مطابق قوانین نافذه افغانستان فعالیت دارند، رسانه ها و خبرنگاران افغانستان، درشرایط خیلی ناگوار فعالیت می کنند و هميشه از ارزش های ملی کشور و هموطنان دفاع نموده اند.

وزارت امور داخله اذعان کرده که طالبان افزون با داشتن امکانات وسیع تبلیغاتی همه شبکه های استخباراتی منطقه، دراذهان مردم جایگاه شان را ازدست داده، در کنارجنگ رو در رو، اکنون جنگ تبلیغاتی را نیز باخته، به سبب اعمال ناپسند شان، باعث تنفر ملت مسلمان افغانستان شده و می خواهند تا شکست شان را با پخش همچو اعلامیه های بزدلانه جبران نمایند.

هعمچنان جان باس سفیرامریکا درکابل و پیری مایدون نماینده ويژه اتحادیه اروپا برای افغانستان نیز اذعان نموده که طالبان باید، ازهشدار به خبرنگاران افغان ابا ورزند.

آنها افزودند که خبرنگاران، باید با دست باز کار کنند و هدف قرار داده نشوند.

جان باس سفیرامریکا، درصفحه تویترش نگاشته است که هشدار به خبرنگاران، کمک نخواهد کرد تا طالبان به اهداف سیاسی شان نایل شوند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر