زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله: در باره پروسه ثبت نام رای دهنده گان به مردم آگاهى درست داده نشده است

عبدالله: در باره پروسه ثبت نام رای دهنده گان به مردم آگاهى درست داده نشده است

author avatar
25 Jun 2019 - 15:22
عبدالله: در باره پروسه ثبت نام رای دهنده گان به مردم آگاهى درست داده نشده است
author avatar
25 Jun 2019 - 15:22

 

کابل (پژواک،۴سرطان ۹۸): رئيس اجرائیه حکومت، امروز بعداز آنکه در یک مرکز ثبت نام راى دهندگان نتوانست نام خود را به زودی دریابد، از کميسیون انتخابات خواست که فهرست راى دهند گان دورۀ پیش را به دیوارهای مراکز بیاویزند.

در خبرنامه ریاست اجرائیه حکومت آمده است که داکتر عبدالله عبدالله، امروز در لیسه نادریه، مربوط به ناحیه دوم شهر کابل، از روند ثبت نام تقویتی انتخابات ریاست جمهوری دیدار نمود.

منبع نگاشته است که عبدالله در این مرکز انتخاباتی، نام خود را در آن فهرست رائ دهنده گان که برای انتخابات ولسى جرگه ثبت نام کرده بودند، جستجو کرد و در این روند از برخی مشکلات یاد کرد.

هوا علم نورستانی رئيس کميسیون مستقل انتخابات، امروز در یک نشست خبری در پاسخ به پرسش که داکتر عبدالله در کابل به یک مرکز ثبت نام رفته و نتوانست به زودی نام خود را دریافت نماید، گفت که برخی مشکلات وجود دارد؛ اما کميسیون انتخابات تلاش میکند که این مشکلات را حل نماید.

عبدالله گفت که به مردم درمورد ثبت نام برای انتخابات و اینکه اطمینان حاصل نمایند که در مرکز مربوط نام شان وجود دارد و یاخیر؟ آگاهی درست داده نشده است.

او از کميسیون انتخابات خواسته است که فهرست رائ دهندگان را باید بر دیوار آویزان کنند و یا به شکل انلاین به دسترس مردم قرار داده شود.

کسانی که برای انتخابات ولسى جرگه ثبت نام کرده بودند، دوباره به ثبت نام ضرورت نداردند؛ اما میتوانند که نام خود را در لیست رائ دهنده گان بررسی و یا اصلاح نمایند. در ثبت نام تقویتی کسانی ثبت نام میکنندکه یا سن شان تا روز انتخابات به ۱۸ میرسد و یا از اثر دلایل دیگر ثبت نام نکرده باشد.

عبدالله گفت: "سه روز به اتمام ثبت نام مانده است، کمسیون انتخابات باید تلاش نماید که مشکلات انتخابات ولسى جرگه گذشته تکرار نشود، به مردم سهولت ها ایجاد شود و آگاهی عامه را بیشتر نماید؛ تا از سوی مردم به ثبت نام علاقه مند شوند و ازسوی دیگر اطمینان حاصل کنند که نام شان در لیست وجود دارد.

 ثبت نام تقویتی برای انتخابات، به تاریخ ۱۸ جوزا آغاز گردیده است.

رئیس اجرائیه، از کسانی که تا اکنون ثبت نام نکرده اند، خواسته است تا ثبت نام نمایند.

 همچنان وی افزود کسانی که قبل از انتخابات ولسى جرگه ثبت نام کردند، باید خود را مطمئن سازند که نام شان در لیست رائ دهندگان وجود دارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر