زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نُه هزار خانواده در جوزجان از مزایای انجام ٢٨ پروژه بهره مند شدند

نُه هزار خانواده در جوزجان از مزایای انجام ٢٨ پروژه بهره مند شدند

author avatar
25 Jun 2019 - 14:09
نُه هزار خانواده در جوزجان از مزایای انجام ٢٨ پروژه بهره مند شدند
author avatar
25 Jun 2019 - 14:09

شبرغان (پژواک، ٤ سرطان ٩٨): با اتمام کار ٢٨پروژه، ٩ هزار خانواده در پنج ولسوالی و برخی از قرای اطراف شهر شبرغان، به سهولت های ترانسپورتی و آب آشامیدنی صحی دسترسی پیدا کردند.

انجنیرمحمد یوسف سعید رئیس احیا و انکشاف دهات ولایت جوزجان، به آژانس خبرى پژواک گفت که ٢٥ پروژه تکمیل شده در بخش تامین آب اشامیدنی، و سه پروژه آن جغل اندازی سرک است که در مربوطات ولسوالی خواجه دوکوه، آقچه، منگجک، مُردیان، خانقاه و قرای اطراف شهرشبرغان تطبیق شده است.

وی تصریح کرد که این پروژه ها بیش از هفتاد و دو میلیون افغانی هزینه برداشته است و برای باشنده گان محلات یادشده، سهولت های لازمه را در بخش ترانسپورت و آب آشامیدنی فراهم نموده است.

او اضافه کرد از اینکه مشکلات عمدۀ مردم در ولایت جوزجان، کمبود آب آشامیدنی و زراعتی است، وزارت احیا و انکشاف دهات بیشتر دراین بخش ها پروژه هایش را تطبیق خواهد نمود.

سعید علاوه کرد: "به همین دلیل ما خواستیم تا با حفر چاه های عمیق و نیمه  عميق، تمدید شبکه های آب، نصب ذخیره های آب و پمپ های دستی در روستا های دوردست، به مردم آب آشامیدنی فراهم نماییم."

موصوف خاطرنشان ساخت که جغل اندازی یازده کیلومترسرک بخش دیگر کار اداره آنها مى باشد که قرار است در دو ماه اخیر عملی شد.

رئیس احیا و انکشاف دهات گفت که پروژه های دیگری نیز روى دست  دارند که عنقریب کار آن تکمیل میشود و به مردم سهولت های لازم را دربخش های آب آشامیدنی فراهم میسازد.

دراین حال، باشنده گان قریه مرغاب شهرشبرغان میگویند که از تمدید سه کیلومترشبکه آب و حفرچاه عمیق در قریه شان رضایت دارند، ولی از بابت نبود ساختمان مکتب برای اولادهای شان و عدم موجودیت کلینیک خدمات صحی، دچارمشکل اند.

علاءالدین یکی از باشنده های این قریه به پژواک گفت: "تمدید شبکه آب به داخل منازل رهایشی ما سهولت زیادی را برای ما فراهم کرده است."

او گفت که اکنون ازآب شیرین و صحی استفاده میکنند؛ درحالیکه قبلاً نسبت نبود آب ناگزیر بودند از آب جوی و آب های شور استفاده کنند.

این مرد افزود که استفاده از آب های غیرصحی، شمار زیادی از خانواده ها را دچار امراض مختلف ساخته است.

اما عبدالمالک یکی ازباشنده های دیگر این قریه گفت که اگر مشکلات آب آشامیدنی قریه آنها برطرف شده، مردم با یک سلسله مشکلات دیگر سردچاراند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر