زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اعتياد، باعث بالا رفتن آمار طلاق در باميان شده است

اعتياد، باعث بالا رفتن آمار طلاق در باميان شده است

author avatar
26 Jun 2019 - 17:38
اعتياد، باعث بالا رفتن آمار طلاق در باميان شده است
author avatar
26 Jun 2019 - 17:38

باميان (پژواک، ٥ سرطان ٩٨): مسئولين ولايت باميان ميگويند که اعتیاد، باعث بالا رفتن آمار طلاق و تاثیر بالای بیش از ١١ فیصد شهروندان اين ولايت شده است.

حاجی محمد یاسین احمدی رئیس شوراى علماء مرکز بامیان گفت اکثریت زنان که میخواهند طلاق بگیرند، علتش را معتاد بودن شوهران شان عنوان میکنند.

وی افزود که استفاده از مواد مخدر از نظر اسلام حرام است و باید در این زمینه جامعه اسلامی بخصوص جوانان متوجه باشند که مواد مخدر، بنیاد خانواده ها را از هم مى پاشد.

لطیفه محسنی معاون فرهنگی اجتماعی والی بامیان گفت که متاسفانه آمار معتادان در بامیان بالا میرود و آمار معتادین اطفال رو به رشد است.

او علاوه کرد که در مورد پیشگیری و نیز دلایل استفاده از مواد مخدر توسط شهروندان، باید ارزیابی گردد تا در این زمینه راهکار مبارزه به دست آید.

حسین نظری رئیس مبارزه با مواد مخدر ولایت بامیان، به آژانس پژواک گفت که بیش از ١١ فیصد شهروندان بامیان متاثر از مواد مخدراند که در بین آنان ٢٠ فیصد زنان میباشند.

موصوف، هر چند آمار مشخص از معتادین در ولایت بامیان نداد؛ اما گفت ١١ فیصد کل نفوس بامیان متاثر از مواد مخدر است.

با این حال، اگر ١١ فیصد جمعیت متاثر از مواد مخدر باشد، نفوس بامیان حدود هفتصد هزار تن میباشد که ٧٠ هزار تن متاثر از مواد مخدر خواهند بود.

داکتر خان محمد ایوبی رئیس شفاخانه ٢٠ بستر ولایت بامیان، به پژواک گفت که این شفاخانه ظرفیت تداوی معتادین را در بامیان ندارد و مراجعین در حال انتظار زیاد است.

او افزود: "در بخش زنان معتاد ما مشکل داریم و بستر برای زنان معتاد وجود ندارد و مراجعین زنان را در این شفاخانه پذیرش ندارند."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر