زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ناتو: انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان ضروری است

ناتو: انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان ضروری است

author avatar
26 Jun 2019 - 19:05
ناتو: انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان ضروری است
author avatar
26 Jun 2019 - 19:05

کابل(پژواک، ۵ سرطان ۹۸):سرمنشی ناتو می گوید که برگزاری انتخابات در افغانستان ضروری می باشد، اما چگونگی برگزاری آن مربوط به افغان ها می شود.

جینز ستولتنبرگ سرمنشی سازملن ناتو این مطلب را روز گذشته در دیدار با خبرنگاران افغان در مقر این سازمان در بروکسل بیان داشت.

کنفرانس دو روزه وزرای دفاع ناتو و متحدین که امرزو آغاز شد، قرار است که فردا در مورد افغانستان نشست اختصاصی برګزار کنند.

سرمنشی ناتو قبل ازین کنفرانس در نشست با خبرنګاران افغانستان، ر پاسخ به پرسشی که برداشتهای در افغانستان از تاخیر در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، آیا ناتو از آن حمایت می کند؟ افزود که برگزاری انتخابات ضروری است، اما این موضوع داخلی است ناتو در آن مداخله نمی کند.

وی علاوه کرد:"برگزاری انتخابات یک موضوع داخلی افغنستان است که باید مقام های افغان تصمیم بگیرند و ناتو نمی تواند نظر خاص داشته باشد." بر اساس تقویم انتخابات، قرار است انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان سال روان برگزار شود.

موصوف در مورد پروسه صلح افغانستان ګفت، که هر از وقت بیشتر به صلح نیزدیک شده اند. سرمنشی ناتو افزود که این سازمان با متحدانش از پروسه صلح افغانستان حمایت می کند و متعهد به حمایت دراز مدت با افغانستان هستند. اسدالله خالد وزیر دفاع ملی افغانستان نیز وارد بروکسل شده است و قرار است فردا در نشست اختصاصی در مورد افغانستان اشتراک کند.

موصوف در بخش از سخنانش در مورد مذاکرات صلح گفت که ناتو و متحدانش از موافقتنامه صلحی که منجر بر پایان جنگ و مشاجره شود، حمایت می کند؛ اما هرگاه هیچ موافقتنامه صلح هم امضا نشود، آنان بر کمک ها و حمایت شان ادامه می دهند.

ستولتنبرګ  خاطر نشان کرد که تامین صلح و ثبات در افغانستان به نفع ناتو و هم پیمانانش نیز می باشد، زیرا این کشور دیگر پناه گاه امن برای "تروریستان" نمی باشد. او با اشاره به این که افغانستان باثبات و مصوون به نفع همسایگانش می باشد، افزود که آنان در این فرایند ملی که سبب رفع نگرانی تهدیدات بین المللی می شود، باید نقش بارز داشته باشند.

سرمنشى ناتو علاوه کرد که برای دستیابی افغان به صلح ناتو با روسیه و پاکستان بحث های داشته است. ستولتنبرگ با بیان این که دسترسی به صلح دشوار است، اما ناممکن نیست، علاوه کرد که آغاز مذاکرات بین الافغانی می تواند کلیدواژه ی عبور افغانستان از روزهای تاریک بوده باشد.

وی با توجه به خروج نیروهای بیرونی از افغانستان تصریح داشت که ناتو برای همیشه در آن کشور نخواهد ماند، اما تا زمانی که نیاز باشد، مردم و دولت افغانستان خواسته باشد، در آن جا می ماند. موصوف افزود که ناتو حدود ۱۹ سال قبل یکجا با امریکا به افغانستان آمده است و هرگاه مساله خروج به میان آید با امریکا یکجا بیرون خواهد شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر